Çarşamba 26.06.2013 00:00
Son Güncelleme: Çarşamba 26.06.2013 21:39

Twitter CEO'su Türkiye hakkında konuştu

Sosyal paylaşım ağı Twitter'ın Üst Yöneticisi (CEO) Dick Costolo, Gezi Parkı odaklı gelişmelerle ilgili olarak, Twitter'ın "kamusal bir şehir meydanı" olduğunu belirterek, platformun bu tür konulara yönelik bir bakış açısının bulunmadığını, olaylara yorum eklemediklerini söyledi.
Costolo, ABD'nin başkenti Washington'daki düşünce kuruluşlarından Brookings Enstitüsü'nde "Sosyal Medya Döneminde Şehir Meydanı" başlıklı konferansa katıldı.
Burada, Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın "Twitter denilen bir bela var" sözlerinin hatırlatılması üzerine Costolo, Erdoğan'ın yorumlarından haberdar olduğunu ifade etti.
Costolo, Türkiye'deki olayları gözlemlediklerini belirterek, şöyle konuştu:
"Açık kamusal bir platformun bulunmasının güzelliği, etrafınızdaki herkesin ne düşündüğünüzü görmesi ve duymasını sağlaması. Bu bir kamusal şehir meydanıdır. Biz, olaylara yorum eklemiyoruz, 'şuna inanıyorsanız bizim platformumuzu kullanamazsınız' demiyoruz. Siz bu platformu neye inandığınızı söylemek için kullanabilirsiniz. Türkiye'deki halkın yaptığı ve Türkiye'deki olaylar konusunda diğer yerlerdeki insanların yaptığı da bu. Platformu bunun için (ifade için) kullanıyorlar. Platformun kendisinin bu tür konulara yönelik bir bakış açısı yoktur, insanların kendi bakış açılarını belirtmek için kullandığı bir araçtır."
Costolo, Twitter'ın siyasi konuşmalar, söylemler için de kullanıldığını sözlerine ekledi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.