Cumartesi 24.08.2013

Füze kalkanına 'acil' kodu

Suriye'de kimyasal silahla yapıldığı değerlendirilen katliamın ardından sınırda güvenlik önlemleri üst düzeye çıkarılırken Türkiye'nin milli hava savunma projesine de hız verildi. Önümüzdeki ay yapılması planlanan Savunma Sanayi İcra Komitesi'nde uzun menzilli hava savunma sistemi ihalesi karara bağlanacak. 2015'te Türk topraklarına konuşlanacak füze bataryalarının Suriye sınırındaki tehdit nedeniyle "acil" koduyla daha erken teslim alacağı öğrenildi. Sistem, uzun menzilli füze tehditlerini Türk hava sahasına girmeden bertaraf etmeyi amaçlıyor. 4 adet alınacak füzelerin ilki 2014'te Suriye sınırına konuşlandırılacak. ABD, Almanya ve Hollanda'dan gelen patriotlar ise olası bir kimyasal tehdide karşı alarm durumunda bekliyor. Kimyasal tehdide karşı Türk askerine kimyasal, biyolojik, nükleer (KBRN) korumalı elbise takviyesi de yapıldı. Yıl sonuna kadar toplam 161 bin 102 adet korumalı elbise dağıtılacak. Halen iç savaşın devam ettiği Suriye'deki kimyasal silah stoku, Türkiye için büyük tehdit oluşturuyor. ABD Dışişleri Bakanlığı verilerine göre, dünyanın en büyük dördüncü kimyasal silah stoku Suriye'de bulunuyor.
400 UZMAN HAZIRLANIYOR
Başbakanlık Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı (AFAD) bünyesinde görevli 400 kadar kimyasal, biyolojik, radyoaktif ve nükleer (KBRN) uzmanı, tatbikatlarla saldırılara karşı hazırlanıyor. Uzmanlar, emniyet ve sağlık birimlerinin de katılımıyla belli periyodlarla tatbikatlar yapıyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.