Cuma 20.09.2013

Oy artışında rekor AK Parti'de

TÜİK'in 1950'den bu yana yapılan serbest seçimlere ilişkin verilerine göre AK Parti, oylarını en çok artıran parti olarak öne çıkarken oy sayısında CHP, en istikrarlı parti konumunda. Türk siyasetinin en büyük oy kaybını da DSP, 2002'de yaşadı.
AK Parti'nin 2002 seçimlerinde 10 milyon 808 bin 229, 2007 seçimlerinde 16 milyon 327 bin 291 oy alırken 2011 seçimlerinde bu sayı 21 milyon 399 bin 82'yi buldu.
2002 seçiminde 6 milyon 113 bin 352 oy alan CHP, genel başkanlığını Deniz Baykal'ın yaptığı 2007 yılında 7 milyon 317 bin 808 seçmene, genel başkanlığına Kemal Kılıçdaroğlu'nun geldiği 2011 seçimlerinde 11 milyon 155 bin 972 seçmen sayısına ulaştı.
MHP'nin 2002 seçimlerinde 2 milyon 635 bin 787 olan seçmen sayısı 2007 seçimlerinde 5 milyon, 2011 seçimlerinde 5 milyon 585 bin 513 oldu.
Bağımsızlara oy veren seçmen sayısı 2002 yılında 314 bin 251 iken 2007'de 1 milyon 835 bin 486 ve 2011'de ise 2 milyon 819 bin 917 oldu.
1950 yılından itibaren Türkiye'de toplam 32 parti, siyasi sahnede yer aldı. Anavatan Partisi (ANAP) 1983 yılında 8 milyon seçmenle girdiği siyasi sahneden 1.5 milyonluk oyla 2002'de ayrıldı.
Demokratik Sol Parti'nin (DSP) 1999'da aldığı 6 milyon 919 bin 670 oy, Mayıs 2002'de Bülent Ecevit'in rahatsızlanması sonucu 2002 seçimlerinde 384 bin 9 oya düştü. Genel başkanlığında Masum Türker'in olduğu DSP, 2011 seçimlerinde 108 bin 89 oy ile rekor düşüş yaşadı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.