Matematik fen ve okumadan çaktık
Türkiye matematik, fen bilimleri ve okuma becerisinde 43 ülkenin gerisinde kaldı. PISA sistemine göre üç alanda da başarı sağlayabilen öğrencilerin oranı yüzde 4.1
65 ÜLKE ARASINDA
Türkiye ise PISA'da tüm alanlarda yüksek başarı sergileyen yüzde 0.6'lık öğrenci oranıyla OECD ortalamasının ve 43 ülkenin gerisinde kaldı. Türkiye'nin gerisinde ise 21 ülke yer alıyor. Bu ülkeler arasında Katar, Brezilya, Azerbaycan, Şili ve Ürdün gibi ülkeler yer alıyor. Raporu değerlendiren SETA Ekonomi ve Toplum Araştırmaları Direktörlüğü'nde araştırma asistanı İpek Coşkun, Türkiye'nin tablodaki yerinin eğitim sistemimizin niteliği ve mevcut yapısı itibariyle sorunlu olduğunu ifade ederek, Türkiye'de liselere sınavla öğrenci alındığı halde üst düzeyle başarılı öğrenci oranının OECD ortalamasından düşük çıkmasının oldukça çarpıcı olduğunu ifade etti. Coşkun, "Sıralamada 43. olmamız ve yüzde 4.1 olan OECD ortalamasının oldukça gerisinde kalmamız, Türkiye'de sınavla öğrenci alan fen liseleri, sosyal bilimler liseleri, Anadolu liseleri ve Anadolu öğretmen liseleri gibi okulların kalitesini akla getirmektedir. Niteliği artırmak için en öncelikli yapılması gereken ise bu okulların sayılarının ve kontenjanlarının adım adım azaltılmasıdır" dedi. Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı'nın yeni ortaöğretim geçiş sistemi kararlarını açıklarken, sınavla öğrenci alan okulların sayılarına yönelik bir açıklamada bulunmadığını ifade eden Coşkun, yakın zamanda buna yönelik bir düzenleme yapılması ve seçici okulların sayısının normal düzeylere çekmesini umduğunu ifade etti.
YENİ RİSKLER
Yeni sistemin üst düzeyde başarılı öğrenci oranını artırıp artırmayacağının merak konusu olduğunu dile getiren Coşkun, Türkiye'nin sınavla öğrenci alan okulların sayısını talep olmaksızın arttırması halinde okulların niteliğinin düşmeye devam edeceğini, ileride OECD'nin çizmiş olduğu bu tablodan daha vahimleri ile karşılaşma riskinin doğa bileceğini iddia etti.
PISA, öğrencilerin bilgi toplumuna uyumunu ölçüyor
PISA sistemi, OECD'nin üç yıllık aralarla düzenlediği, 15 yaş grubu öğrencilerin kazandıkları bilgi ve becerilerin değerlendirilmesine yönelik bir tarama araştırması. Sistem felsefe olarak, sorunlu eğitim sonrasında öğrencilerin öğretim programlarında ele alınan konuları öğrenme derecelerini değil, bilgi toplumunda karşılaşabilecekleri durumlar karşısında sahip oldukları becerileri kullanabilme yeteneğini ölçmeyi amaçlıyor.
EN SON HABERLER
- 1 SON DAKİKA | MSB duyurdu! 1 askerimiz şehit oldu
- 2 Emine Erdoğan: Özgün gıdaya erişimin tüm insanlığın hakkı olduğuna inanıyoruz
- 3 Son dakika! Başkan Erdoğan: Soykırımcılar hesap vermeli
- 4 Son dakika: Sosyal medya platformu X'ten Türkiye hamlesi
- 5 Hesaplaşma cinayetlerinin kilit ismiydi… Uyuşturucu baronlarının köstebeği İran’da yakalandı
- 6 AK Parti Bayraklı’dan, belediyedeki maaş krizi ile ilgili açıklama!
- 7 Adnan Oktar’ın güncel yapılanması davası görüldü
- 8 Büyükşehir'de kriz derinleşiyor... İsyan raylara sıçradı! Metro çalışanları sivil itaatsizlik eylemi başlatıyor
- 9 MHP Lideri Bahçeli, Ülkü Ocakları ile kampta bir araya gelecek
- 10 AK Parti Sözcüsü Ömer Çelik: Netanyahu savaş suçlusu