Cumartesi 19.10.2013
Son Güncelleme: Cumartesi 19.10.2013

Tıpta Uzmanlık Sınavı mahkemelik

ÖSYM'nin sınav sorularını yayımlamaması, Tıpta Uzmanlık Sınavı'nı (TUS) mahkemelik etti. Bir grup hekim, sınavdaki yanıtların yanlış değerlendirildiğini ileri sürerek 2013 Sonbahar TUS sonuçlarının iptali için dava açtı. Ankara İdare Mahkemesi'ne, Doktor Önder Eraslan adına dava açan eski Milli Savunma Bakanlığı Hukuk Müşaviri Avukat Cavit Çalış, Doktor Eraslan'ın son sınavda 120 sorudan en az 110'unu doğru yaptığından emin olduğunu, buna göre en az 68 puan alıp ilk 20 içinde yer alması gerekirken, ilan edilen sınav sonucunda 60 puan aldığının duyurulduğunu belirtti. Dilekçesinde sınav soruları yayımlanmadığı için yanlış soru bulunup bulunmadığının bilinemediğini belirten Çalış, müvekkilinin kendi hesapladığı puanıyla, ilan edilen puanı arasındaki farkın sadece yanlış soru ile de açıklanamayacağını, ÖSYM'nin değerlendirmesinde müvekkilinin cevap anahtarının başka gruplar için geçerli olan cevap anahtarı ile karıştırılmasının büyük olasılık olduğunu belirtti.
KİTAPÇIĞA GÖZALTI!

TUS sonuçlarının iptali istenen dilekçede, soruların doğru olup olmadığının bilirkişi aracılığıyla incelenmesi, davacı Doktor Önder Eraslan'ın üzerinde imzası bulunan soru kitapçığı, cevap kâğıdı, Eraslan'ın yanıtladığı soru kitapçığına ait ÖSYM'nin hazırladığı cevap anahtarı ile diğer grupların yanıtladığı soru kitapçıklarının mahkeme kanalıyla getirtilerek koruma altına alınması istendi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.