Çarşamba 23.10.2013

'Tek çiçekle bahar olmaz'

Avrupa Birliği Bakanı ve Başmüzakereci Egemen Bağış, 3 yıl aradan sonra Türkiye ile yeni müzakere başlığı açılmasına onay vermesini "gecikmiş bir olumlu gelişme" olarak değerlendirirken, "Yeni faslın açılması önemli ama tek çiçekle bahar olmaz" dedi. NTV'de soruları yanıtlayan Bağış bu faslın açılmasıyla ilgili kararın bir önceki dönem başkanlığında alındığını belirtirken, şunları kaydetti: "Ama Almanya'nın itirazları nedeniyle ilerleme raporu sonrasına bırakılmıştı. Almanya'daki seçimler geride kaldı ve ilerleme raporu yayınlandı ki geçmiş yıllara nazaran daha objektif bir ilerleme raporu çıktı. Yeni faslın açılması önemli ama tek çiçekle bahar olmaz. Biz raporun akabinde faslın açılması için gerekli işlemlerin başlatılmasını talep ettik. Avrupa Birliği üyesi ülkeler 5 Kasım günü 22 nolu bölgesel politikalar faslının açılmasını kararlaştırdı. Kısmetse Kalkınma Bakanımız Cevdet Yılmaz'la birlikte Brüksel'e gideceğiz ve bu faslın açılış törenini gerçekleştireceğiz ve yolumuza devam edeceğiz." 23-24. başlıklar noktasındaki beklentilerin sorulması üzerine Bakan Bağış, "Bu iki faslın açılamamasının sebebi Türkiye ve Türkiye'nin eksiklikleri değildir. Avrupa Birliği bu fasılların açılış kriterlerini belirleyememiştir. Bunun tek sebebi de Güney Kıbrıs Rum yönetiminin bir aday ülke olarak Türkiye'nin bu fasılları açmasını engellemesidir. Umut ediyoruz ki diğer 27 ülke Güney Kıbrıs Rum yönetimini de ikna ederek bu iki faslın önündeki engeli

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.