Çarşamba 20.11.2013
Son Güncelleme: Çarşamba 20.11.2013

'Müfredat uyumu dershane ihtiyacını ortadan kaldırır'

ÖSYM Başkanı Prof. Dr. Ali Demir, sınav soruları müfredatın içinden geldiği sürece dershaneye olan ihtiyacın ortadan kalkacağını söyledi. Dershanelerin kapatılması tartışmaları devam ederken ÖSYM Başkanı Prof. Dr. Ali Demir'den çarpıcı bir açıklama geldi. Demir, "Geçmiş yıllarda yaptığımız anketlerde okul başarısında dershanelerin de etkili olduğunu görüyorduk. Bunun üzerine MEB ile müfredat uyumu için ortak görüşmelere başladık. Müfredat uyumu dershane ihtiyacını alt plana atabilir. Şu an sorun olarak görülen durum böyle çözülebilir" dedi. Prof. Dr. Demir, üniversiteye girişte ilk basamak olarak tek oturumda uygulanan Yükseköğretime Geçiş Sınavı'nın (YGS) yıl içine yayılacağını, yılda birkaç kez yapılacağını söyledi. Tek oturumda yapılan sınavın öğrencide başarı kaygısı yarattığını belirten Demir, şöyle devam etti: "Üniversiteye giriş sisteminin yeniden şekillenmesi gerekiyor. Bizim çalışmalarımızdan birisi 'çoklu sınav sistemi'. Senede sadece bir YGS yerine, birkaç YGS yapılması üzerinde çalışıyoruz. Tek seferde yapılan sınavda öğrencilerin başarısızlık kaygısı oluyor. Yıl içine yayılan YGS'nin mezunlar için eylül ayında, okula devam edenler için şubatta, martta yapılması söz konusu olabilir." ÖSYM Başkanı Demir, üniversiteye yerleşemeyen öğrencilere psikolojik destek vermek için bir merkez kurmayı planladıklarını da anlattı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.