Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Örgütü'nün (OECD), 65 ülkedeki öğrenci performansıyla ilgili hazırladığı değerlendirme raporuna göre, 2003'te matematik, okuma becerileri ve fen bilimleri alanlarında "düşük performanslı" OECD ülkeleri arasında yer alan Türkiye, 2012'de her üç alanda da ortalama 4 puanlık artış sağladı. OECD'nin "PISA 2012 Öğrenci Performansı Raporu" matematik, okuma becerileri ve fen bilimleri alanlarının üçünde de başarılı olan 15 yaş grubundaki öğrencilerin ülkelere göre oranlarına ve sıralamalarına yer veriyor. Ülkelerin 2003-2012 arasında üç alandaki değişimi de ortaya konuyor. PISA Raporu'na ilk girdiği 2003'ten 2012'ye kadar Türkiye, matematikte 3,2, okuma alanında 4,1 ve fen bilimlerinde ise 6,4 puanlık bir artış kaydetti. Buna göre Türkiye, 2012 raporunda, matematik alanında 65 ülke arasında 448 puanla 42. olurken, okumada 471 puanla 41, fen bilimlerinde ise 463 puanla 45. sırada yer aldı.