Çarşamba 04.12.2013

Fen, matematik ve okumada 4 puanlık gelişme sağladık

Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Örgütü'nün (OECD), 65 ülkedeki öğrenci performansıyla ilgili hazırladığı değerlendirme raporuna göre, 2003'te matematik, okuma becerileri ve fen bilimleri alanlarında "düşük performanslı" OECD ülkeleri arasında yer alan Türkiye, 2012'de her üç alanda da ortalama 4 puanlık artış sağladı. OECD'nin "PISA 2012 Öğrenci Performansı Raporu" matematik, okuma becerileri ve fen bilimleri alanlarının üçünde de başarılı olan 15 yaş grubundaki öğrencilerin ülkelere göre oranlarına ve sıralamalarına yer veriyor. Ülkelerin 2003-2012 arasında üç alandaki değişimi de ortaya konuyor. PISA Raporu'na ilk girdiği 2003'ten 2012'ye kadar Türkiye, matematikte 3,2, okuma alanında 4,1 ve fen bilimlerinde ise 6,4 puanlık bir artış kaydetti. Buna göre Türkiye, 2012 raporunda, matematik alanında 65 ülke arasında 448 puanla 42. olurken, okumada 471 puanla 41, fen bilimlerinde ise 463 puanla 45. sırada yer aldı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.