Ölüm virajı duble yolla kara listeden çıktı
Türkiye'nin kara noktalarından Samsun-Çakallı yolunda bazen günde 4 kaza olurdu. Bugün altı şeritli haliyle en güvenli yol oldu. Kazalar yüzde 85 azaldı, seyahat süresi de 1.5 saat kısaldı. Giderlerden yıllık 126 milyon TL tasarruf edildi
ARTIK MENEMENLE ANILACAK
Çakallı'nın en eski menemen ustalarından İsa İnanç da yolun yapımından oldukça memnun: "Türkiye'de Çakallı ismini bilmeyen yoktur. Çünkü burada eskiden çok ölümlü kazalar meydana gelirdi. Özellikle Çatak ve Boğaziçi mevkiinde günde ortalama 4 kaza olurdu. Bu kazaların yüzde 99'u ise ne yazık ki ölümle sonuçlanırdı. Duble yol açılalı yaklaşık bir yıl oldu. Fakat bugüne kadar çok nadiren kaza meydana geldi. Bu yol sayesinde kazancımız daha da arttı." Kazaların özellikle Boğaziçi mevkisindeki köprüde meydana geldiğini ve araçların köprüden aşağı Mert Çayı'na yuvarlandığını anlatan İnanç, "Bu bölgede o kadar kaza olurdu ki dedelerimiz, 'Köprünün altında yatır var. Sarhoş veya müzik çalarak oradan geçenler çarpılıyor' derlerdi. Ama bu yoldan sonra artık kaza olmuyor, ölenlerin yakınlarının feryadını duymuyoruz. Şimdi sessiz sedasız akan Mert Çayı çok ölüm görmüştür. Ben çok yerli turist gördüm. Çakallı'ya özellikle görmek için geldiklerini. Buranın adını kazalar nedeniyle sürekli duyduklarını ve görmek için geldiklerini söylüyorlar. Çok kötü bir ünü var. Ama artık bu kötü ün yeni yolla yok olacak" diye konuştu.
KORKTUĞUMUZ GİBİ OLMADI
Karadeniz sahil yolu, birçok ilçenin doğal güzelliğinin ortaya çıkmasına neden oldu. Bunların başında ise eski Ordu-Bolaman yolu geliyor. Yolun iki şerit olması, keskin virajları ve trafik yoğunluğuyla sürücüleri korkutan 26 kilometrelik Bolaman geçişi, 4 saat sürüyordu. Arkadan yapılan yeni yolun uzunluğu 36 kilometre olmasına rağmen süresi 16 dakika. Bolaman geçişi turizmcilerin ve nostalji yaşamak isteyenlerin de uğrak yerine haline geldi. Yolun arkadan geçmesiyle işlerinin azalacağının düşünerek buna tepki gösteren esnaf ise halinden memnun. Bolaman yolu üzerinde Türkiye'ye adeta nam salmış birçok küçük işletme var. Bunlardan biri 150 çeşit turşusuyla hizmet veren "Vonalı Celal" lakabıyla bilinen Celal Öztürk. Bolaman yolunun arkaya taşınmasına önceleri tepki gösterdiğini, işlerinin bozulacağından korktuğunu söyleyen Öztürk, "Yolun arkadan geçmesi bize hiç cazip gelmemişti. Çünkü, işlerimiz azalır diye düşünüyorduk. Ama hiç öyle olmadı. Şimdi daha fazla iş yapıyoruz. Eskiden gözümüz kapalı olduğu için buranın doğal güzelliğini pek görememişiz. Yerli ve yabancı turistler ve nostalji yaşamak isteyip buraya gelen insanlar, buranın ne kadar güzel olduğunu bize gösterdi. Artık daha seçkin insanlar gelip burada zaman geçiriyor" şeklinde konuştu.
BU SENE AÇILACAK
Ankara ve Samsun'u birbirine bağlayan 404 kilometrelik karayolu inşaatı 1998 yılında başladı. Fakat bir türlü ilerlemeyen yolun çalışmaları 59. Hükümet'le hızlandı. Başbakan Recep Tayyip Erdoğan tarafından bir bölümünün açılışı yapılan yolun Kavak-Samsun bölümünde çalışmalar ise halen devam ediyor. Çakallı geçişinin de yer aldığı yaklaşık 10 kilometrelik yol, ilk olarak iki geliş ve iki gidiş olarak yapıldı. Fakat daha sonra 3 gidiş ve 3 geliş olarak genişletme çalışmaları başlatıldı. Yolun tamamı bu yıl bitirilecek.
YARIN: DUBLE YOLLAR DOĞU VE GÜNEYDOĞU'NUN ÇEHRESİNİ DEĞİŞTİRDİ
EN SON HABERLER
- 1 Firari Erk Acarer’e yine bilgi sızdı: Sinan Ateş’in ölümüne ilişkin hazırlanan iddianameyi paylaştı!
- 2 MİT’ten vatandaşlara casusluk uyarısı! Detaylar paylaşıldı: Derhal emniyete haber verin
- 3 Bakan Fidan İİT Zirvesi'nde İslam dünyasına seslendi: Filistin bizim sınavımızdır
- 4 Bakan Tunç, kurulan mahkeme sayısını açıkladı
- 5 Bakan Fidan, Fas Dışişleri Bakanı Burita ile görüştü
- 6 Diyanet o iddiaları yalanladı: Hukuki yollara başvurulacak
- 7 Saraçhane saldırganları hakkında flaş gelişme: 65 şüpheliden 38'i tutuklandı
- 8 Irak'ın kuzeyinde 6 terörist etkisiz hale getirildi
- 9 Bakan Fidan, Sudan Dışişleri Bakan Vekili Muhammed ile bir araya geldi
- 10 Ayasofya'dan sonra Kariye Cami ibadete açılıyor