Giriş Tarihi: 18.1.2014 14:01 Son Güncelleme: 18.1.2014 14:11

CHP'yi korkutan anket sonucu

Yerel seçimlerde 7 milyon seçmenin sandığa gitmeyeceği ve bunlardan yüzde 60'ının CHP sempatizanı olduğu yolundaki anket partiyi endişelendirdi.

Yerel seçimlerde yüzde 12 dolayında ve yaklaşık 7 milyon seçmenin sandığa gitmeyeceği ve bunlardan yüzde 60'ının CHP sempatizanı olduğu yolundaki anket partiyi endişelendirdi. CHP, seçimlere katılımın yüksek olması için tüm illerde seçmen bilgilendirme çalışması yapacak. Sandığa gidilmesi için kampanya başlatacak. 2009 ve 2011 seçimlerinde de yüzde 16 dolayında seçmen sandığa gitmemişti.
Gezici adlı şirketin yaptığı son araştırmaya göre 30 Mart seçimlerinde 54 milyon 971 bin seçmenin oy kullanma hakkı bulunuyor. Ancak bu seçmenlerden yaklaşık 6 milyonunun sandığa gitmeyeceği hesaplanıyor. 6 milyon seçmenden yüzde 60'ı CHP, yüzde 30'u MHP, yüzde 10'arlık bölümü de AK Parti ve BDP sempatizanlarından oluşuyor.

55 MİLYON SEÇMEN VAR

Yüksek Seçim Kurulunun tespitlerine göre 30 Mart 2014'deki yerel seçimlerde 54 milyon 971 kişinin oy kullanma hakkı bulunuyor. 2002 yılı genel seçiminde toplam seçmen sayısı 41 milyon 407 bin, 2007 yılında 42 milyon 799 binken, 2011 yılında 52 milyon 806 bine yükseldi. YSK, 30 Mart seçimlerindeki toplam seçmen sayısının ise 54 milyon 971 bin olduğunu açıkladı.
2009 yerel seçimlerinde toplam 8 milyon kişi sandığa gitmemiş 944 bin oy da geçersiz sayılmıştı. 2011 genel seçimlerinde ise 9 milyon kişi sandığa gitmemiş ve 973 bin oy da geçersiz çıkmıştı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.