Çarşamba 29.01.2014 00:00
Son Güncelleme: Çarşamba 29.01.2014 12:09

Gemideki patlamada "akrilonitril" şüphesi

Tuzla tersaneler bölgesinde geçen hafta bir kişinin öldüğü,4 kişinin yaralandığı 'Tibil' isimli gemide meydana gelen patlamanın sebebi, gemide yapılacak keşif sonrası belirlenecek.

İstanbul Tuzla tersaneler bölgesinde 20 Ocak 2014 günü 'Tibil' isimli kimyasal tankerde patlama meydana geldi. Patlamada usta gemici Mehmet Marap(34) ölürken, Abidin Doğan, Ali Üstev, Engin Türkyılmaz ve Ahmet Çamlıoğlu yaralandı. Geminin gövdesinde 2 metre çapında büyük bir delik oluştu. Gemi, bordasındaki delinme nedeniyle yan yattı. Gemi kaptanı Murat Sevindim raporunda, "17 Ocak günü Petkim'den yüklediğim A.C.N. yükünü (kimyasal parlayıcı akrilonitril maddesi), 18-19 Ocak günü Yalova Limanı'na tahliye edip o gün Yalova/ Aksa'dan kalktım. Tuzla demirleme sahasına geldim. Sabah gezerken olay oldu. Hemen güverteye koştum. Mehmet Marap'ı cansız yerde yatarken gördüm. Yangın yoktu. Gemi yan yatınca personele gemiyi terk edin dedim. Daha sonra tahliye botuyla dönerek Marap'ın cenazesini bota koydum. Tekrar gemiye çıktık. 40 derece yan yatan gemiyi Ballast operasyonu ile düzelttik. 21 Ocak'ta sevk edildiğim adliyeden serbest bırakıldım" dedi.

HANGİ BORUNUN NASIL KESİLECEĞİ TALİMATINI VERMEDİM

Geminin ikinci kaptanı Durul Doğa Tombak ise ifadesinde gemide bazı eksikliklerin olduğunu ve bu eksikliklerin daha önce gemi donatanı Beykim Petrolcülük Gemi İşletmeleri şirketine bildirildiğini anlattı. Tombak, "Olay günü bir nolu tankın ejektesine (temizliğine) başladık. Bu tank bittikten sonra iki nolu tankın kurulamasına geçtik. Tankın içindeki personele dışarı çıkın, ejekteye (temizliğe) akşam devam ederiz dedim. Sabah şirket yetkilisi Burak Meriç gemiye geldi. Daha önce gemideki eksiklikler, şirkete bildirilmişti. Kaptan, ben ve Burak Bey gemiyi gezmeye başladık. Kötü durumda birkaç tane manika (havalandırma bacası) tespit ettik. Güverte reisi Engin Türkyılmaz'a birkaç tane borunun değişeceği ve hazırlık yapmaları talimatını verdim. Kesinlikle hangi borunun kesileceğini, nereden, nasıl, hangi şekilde kesileceği talimatını vermedim" dedi.

HAVA FİRARININ KESİLDİĞİNİ GÖRDÜM

Gemi adamı Ahmet Çamlıoğlu da ifadesinde bir havalandırma bacasının tamir için kesildiğini anlattı. Çamlıoğlu, "Geminin arka kısmına doğru giderken sancak tarafındaki hava firarlarından (havalandırma bacası, manika) birinin Abidin Doğan tarafından kesildiğini, başında güverte reisi Engin Türkyılmaz ile usta gemici Ali Üstev ve Mehmet Marap'ın olduğunu gördüm. İlk patlamayı duydum. Daha sonra iki patlama daha oldu. Herkes kaçıyordu. Mehmet Marap'ın güvertede yerde yattığını gördüm" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.