Cumartesi 08.02.2014

Kumpasın parmak izi

Gölcük Donanma Komutanlığı'nda 6 Aralık 2010 günü ele geçirilen ve Askeri Casusluk, Balyoz, Ergenekon davalarının en önemli delillerinden olan 5 No'lu hard diskle ilgili bir skandal daha ortaya çıktı. Hard disk üzerinde bir parmak izi tespit edildi ancak izin kime ait olduğuna yönelik bir çalışma yapılmadı. Bu hard diskteki delillerle mahkûm olan Balyoz sanığı 15 asker de Donanma Komutanlığı Askeri Savcılığı'na bir dilekçe ile başvurarak tüm donanma personelinin parmak izlerinin alınıp hard diskteki izle karşılaştırılmasını talep etti. 5 amiral, 9 albay ve 1 binbaşı adına dilekçeyi veren avukat Nevzat Güleşen soruşturmanın genişletilmesini ve askerlerin mağdur sıfatıyla soruşturmaya katılmasını talep etti.
'KUMPAS O ZAMAN ÇÖZÜLÜR'

Dilekçede, 7 Aralık 2010 tarihli "Suç Yerinin İncelenmesi Raporu" da yer aldı. Bu raporda ise tozlama yöntemi ile yapılan inceleme sonucunda hard disk üzerinde 1 adet parmak izi tespit edildiği belirtilip "Tozlama yöntemi ile ancak son 4-5 gün önce kalmış olan izlerin tespit edilebileceği" kaydediliyor. Mahkûm askerler, bu raporda belirtilen parmak izinin kime ait olduğunun tespit edilmesini talep etti. Ayrıca aramanın yapıldığı tarihten önceki 7 gün içinde hard diskin bulunduğu bölümlere network kablo onarımı, mesai gibi nedenlerle giriş yapanların da tespit edilmesi istendi. SABAH'a konuşan avukat Güleşen ise, "Bütün istediğimiz bu parmak izi kime ait tespit edilsin. Kumpas o zaman çözülecektir" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.