Çarşamba 02.04.2014
Son Güncelleme: Salı 01.04.2014

Dört parti tabelada 'sıfır' çekti

Genç Parti (GP), Alternatif Parti (AP) , Muhafazakâr Yükseliş Partisi (MYP), Emek Partisi (EMEP) sandık sonuçlarına göre 'sıfır' çekti

30 Mart yerel seçimlerinde 4 parti sıfır (0) çekti. Anadolu Ajansı verilerine göre dün itibarıyla yüzde 98,55'i açılan sandıklardan 4 partinin yüzdelik dilime giremediği görüldü. Genç Parti (GP), Alternatif Parti (AP) , Muhafazakâr Yükseliş Partisi (MYP), Emek Partisi (EMEP) sandık sonuçlarına göre hem yüzdelik dilimde hem de oy oranlarında 'sıfır' çekti. 30 Mart'ta yapılan yerel seçimlerde 400 bin civarında sandıkta 25 Parti için oy kullanıldı. En fazla oy alan ilk dört parti ardından sıralanan 18 partinin oy oranları yüzde 2,01 (Saadet Partisi) ile yüzde 0,02 (Türk Parti) arasında değişti. Oy sıralamasında en sonda yer alan 4 partinin yüzdelik dilimleri ve oy oranları 'sıfır' olarak sonuçlara yansıdı. Sıfırcı partiler arasında ilk sırada AP yer aldı. Toplam oy miktarı içinde yüzde 0'lık dilimde bulunan partinin oy miktarı da sıfır (0) oldu. Onu takip eden MYP'de sonuçlar değişmedi. Türkiye genelinde aday göstermeyen partilerin adları pusulada yer alsa da sandıktan 'sıfır' çıktı. Cem Uzan'ın kurduğu ve 2004 yerel seçimlerinde bazı bölgelerde ikinci parti olarak boy gösteren GP de yüzde sıfırlık dilimde yer aldı. Partinin belediye ve meclis üyeliği için aday göstermediği görüldü. HDP ile ittifak kuran EMEP, seçime girdiği Afyon Beyyazı'da 454 oy aldı. Ancak 40 oy maddi hatalardan dolayı iptal edildi. Sonuçlar ise yüzdelik dilime bile yansımadı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.