Çarşamba 30.04.2014

Türkiye'nin 'Sessiz Devrim'i internette

Başbakanlık, demokratikleşme adımlarını 4 farklı dilde internete taşıdı. 2002-2012 arasını kapsayan düzenlemeler, hükümetin de 10 yıllık demokrasi karnesini oluşturuyor

Türkiye'nin 2002- 2012 yılları arasındaki demokratikleşme envanterini "Sessiz Devrim" adıyla kitaplaştıran Başbakanlık, Türkiye'yi sivilleştiren ve vesayetten kurtaran önemli adımları sanal dünyaya taşıdı. Sessiz Devrim kitabının hazırlanmasında önemli bir çalışma yürüten Başbakanlık Kamu Düzeni ve Güvenliği Müsteşarlığı'nın (KDGM) çalışması Türkçe, İngilizce, Arapça ve Kürtçe olarak "sessizdevrim.org.tr" adlı site üzerinden yayına başladı.

HÜKÜMETİN DEMOKRASİ KARNESİ

Sitede, AK Parti'nin 2002-2012 arasında devrim niteliğindeki 'demokratikleşme adımları' yıllara göre sıralanıyor. Yasal düzenleme ve açılımlar, Türkçe dışında 3 farklı dilde yurt dışından da rahatlıkla takip edilebilecek. KDGM, kurulan yeni internet sitesi üzerinden, Türkiye'nin bundan sonra atacağı demokratikleşme adımlarını da güncel ve kapsamlı olarak yayımlamaya devam edecek. Diğer taraftan siteye kaynaklık eden aynı adlı kitabın Fransızca baskısı için de çalışmalar devam ediyor. Türkiye'nin demokratikleşme hamlelerini bir araya toplayan kitap, kısa süre önce Kürtçe'ye çevrilmiş ve ilk kez devlet tarafından Kürtçe bastırılmıştı. Doğu ve Güneydoğu'da "Şoreşa Bedeng" adıyla çevrilen çalışmada X, Q, W gibi yasaklı harflere de yer verilmişti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.