Cuma 16.05.2014 00:00
Son Güncelleme: Cuma 16.05.2014 12:36

Soma Maden'in patronu konuştu

Soma Holding Yönetim Kurulu Başkanı Alp Gürkan ve şirket yöneticileri basın toplantısında gazetecilerin sorularını cevapladı.

Alp Gürkan'ın açıklamaları:
49 yıldır bu mesleğin içindeyim. Madencilik hayatım boyunca elde ettiğim gelirleri işletmelerin standartların yükseltilmesinde, çalışanların hayat standardının yükseltilmesinde kullandım.
Hayatımın en büyük elemini yaşıyorum.
Geçen senenin sonundan itibaren aktif madencilikten çekilerek kısmen emekliliğe geçmeyi düşünüyordum.
Salı günü gelen habere inanamadım.
49 yılını madenlerde geçirmiş biri olarak, trafonun patlamasına inanamadım.
Hemen buraya geldim, üç gündür sağlığımı da riske atarak sağ kalanların kurtarılmasına, kalanların da çıkarılmasına sağlamaya çalıştık.
Hayatını kaybeden kardeşlerimizin bir çoğunun babası da benim yanımda çalışarak emekli olmuştur.

Kazayı anlamakta zorluk çekiyorum.
Eski işletmeyi mekanize ettik, maliyetleri böyle düşürdük.
Yaşam odalarının yapılması 5-6 ay sürüyor. Bu kaza 3 ya da 4 ay sonra olsaydı yaşam odaları yapılmış olacaktı.
Bu bir kaza. İhmalin olup olmadığını bilemiyorum.
Başbakan ile ilk kez el sıkıştım önceden tanışmıyoruz

HOLDİNG BAŞKANI'NA ZOR SORU


Soma Maden Genel Müdürü Ramazan Doğru'nun açıklamaları:
13 Mayıs 2014 günü 15:16 sularında madenimizde elim bir kaza yaşadık. 25 yıldır burada çalışıyorum, maden mühendisiyim. Kaybettiğimiz insanların çoğunu bizzat tanıyorum ve çok büyük bir acı yaşıyorum.
2941 çalışanımız vardı.
Bu kazayı nasıl yaşadığımızı anlamaya çalışıyoruz. Bunun kararını bilirkişiler verecekler.
Bizim görüşümüz, 140 kotunda 4. bant diye tabir ettiğimiz ana yolumuzda emydana geldi. Tespit etmesi mümkün olmadığı için bir kızışma meydana geldi. Trafoyla ilgimiz yok bizim.
Bana ilk gelen bilgi ocakta trafo patladı, göz gözü görmüyor diye telefonla bilgi verdiler. Ama trafoyla alakası yok. Trafo yangının başladığı yerden uzakta.
Madencilikte sürekli yangınlar boğuşuyoruz. Yangının çıktığı yerde suyla beraber külle dolduruyoruz.
Yaşam odası yoktu, yaşam kaçış noktası vardı. Yaşam odası kapatılmşıtı, sökmüştük, yenisi hazırlanıyordu.
Kurtarma çalışmaları bittiğinde savcılığa ifade vereceğiz
Eynez Maden İşletme Müdürü Akın Çelik :
20 yıldır maden mühendisiyim.
Madende yangınla sürekli karşılıyoruz. Yangınla nasıl mücadele edileceğini bilen insanlarız. Yangın varsa külle doldurmak en doğru ve kesin yöntemdir.
Biz de kızışmanın neden olduğunu öğrenmek istiyoruz. Bunu öğrenmeye çalışıyoruz.
Bütün ocaklarda yanmaz tip kablolar vardır.
50 kişilik kaçış odamız vardı. Esas problem, gazın çalışma bölgelerini doldurması 3 ile 5 dakika içinde gerçekleşmesi.
Yoğun dumanla işçilerimizin görüş mesafesini sıfıra- bir metreye düşürdü. Ben de oradaydım.
Biz hala kazanın neden gerçekleştirildiğini bilmiyoruz. O bölgeye hala ulaşamadık.
Hiçbir ihmalimiz yok. Hepimiz canla başla çalıştık. 20 yıldır böyle bir olayla karşılaşmadık.
Sensörlerden gelen bütün verilerimiz merkezde toplanıyor. Onlara da el koydular zaten.
100'ün üzerinde insanı ben çıkardım. Ben de oradaydım.
Yangın yüzünden şimdiye kadar hiçbir arkadaşımızı kaybetmemiştik.
İnsan Kaynakları Müdürü Celalettin Gökaşan:
Vardiyada yer altında 787 kişi vardı. 363 tanesi ilk anda çıktı ve listeledik. 122 arkadaşımız daha sonra ambulanslarla hastaneye sevk edildi. Yaralı sayısı 144 olarak açıklandı ama bunların içinde dışarıdan gelen kurtarma ekipleri de vardı. 122'si bizim personelimizdi. 284 işçimizi kaybettik. 18 kişiye de daha ulaşamadık.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.