Pazartesi 04.08.2014

'Randevu' isyanı

Oy kullanma oranının çok düşük kaldığını ifade eden UETD Fransa Başkanı Şimşek YSK'nın randevu sistemine tepki göstererek "Bu sistem adeta bir kıyım" dedi

Fransa'da yaşayan Türk vatandaşları, Türkiye'de 10 Ağustos'ta yapılacak Cumhurbaşkanlığı seçimi için bu ülkede oy verme işleminin son gününde Yüksek Seçim Kurulu'nun (YSK) randevu sistemine tepki gösterdi. Avrupalı Türk Demokratlar Birliği (UETD) Fransa Başkanı Yalçın Şimşek, YSK'nın randevu sistemi nedeniyle katılımın düşük kaldığını, elektronik randevu sisteminin adeta bir "kıyım" olduğunu söyledi. İlk kez yurt dışında oy kullanmaktan büyük mutluluk duyduklarını ancak randevu sisteminin bu çoşkuyu gölgelediğini belirten Şimşek, şöyle konuştu: "Randevu alamayan, randevu tarihi değişen, ya da randevu günü son anda işi çıkıp gelemeyen ve oy kullanamayan çok vatandaşımız var. Sadece birinci gün bin 100 kadar oy kullanılmış. Yüzde 3,8 gibi bir rakam. Gerçekten çok düşük. Vatandaşlar isyanda." UEDT Hollanda Başkanı Mehmet Salih Kaya da YSK'nın uygulamasını pranga olarak nitelendirdi. AK Parti Dış İlişkiler Başkan Yardımcısı Metin Külünk ise seçimlere katılım oranının yüzde 10'da kaldığını belirterek, "YSK kendini sorgulamalı, buna cevap vermeli" dedi. Bu arada yurt dışında 31 Temmuz'da başlayan oy verme işlemi dün sona erdi. Oylar diplomatik kuryeler ile Türkiye'ye gönderilmeye başladı. 10 Ağustos'a kadar ise gümrük kapılarında oy verilebilecek.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.