Cuma 08.08.2014

Tatilcilerin yüzde 63'ü oy vermek için dönecek

Cumhurbaşkanlığı seçimine 2 gün kala gözler tatilcilere çevrildi. Yapılan bir yoklama, tatilcilerin yüzde 63.2'sinin oy vermek için döneceğini, yüzde 20'sinin ise tatilini bölmeyeceğini ortaya koydu

Cumhurbaşkanlığı seçimlerine 2 gün kala, tatilci oy için döneceğini söyledi. Pollmark'ın yaptığı ağustos ayı anketine katılan ve seçimlerde tatilde olacağını söyleyen seçmenin yüzde 63.2'si oy vermek için döneceğini söylerken, tatilcilerin yüzde 20'si net olarak tatilini bölmeyeceğini ifade etti. 25 ilde 5500 kişi ile yapılan ankete katılanların yüzde 90'ı, seçimlerde tatilde olmayacağını söylerken, kesinlikle tatilde olacağını söyleyenlerin oranı yüzde 5'te kaldı. Tatilcilere ise oy vermeye dönüp dönmeyecekleri sorulurken; çıkan sonuç, tatilin seçimlere katılımı düşünüldüğü kadar etkilemeyeceği yönünde çıktı. Ankete katılanların yüzde 66.5'i ilk turda favori adayın kazanacağını düşünürken, oy oranı ise yüzde 56.7 çıktı. Muhalefetin ortak adayının seçimi kazanacağını ise ankete katılanların yüzde 20'si düşünürken, çatının alacağı oy oranı yüzde 33.9 çıktı. Seçime girecek diğer adayın ise oy oranı yüzde 9.4'e yükseldi. Böylece merakla beklenen "Baraj" seviyesinin bu seçimin sonuçlarına göre geçilebileceği ortaya çıktı.

ÇATI'DA ÇATLAK

Anketin en önemli sonuçlarından biri ise iki muhalefet partisinin ortak adayına parti tabanlarının ne ölçüde destek verdiği ile ilgili oldu. Çatı aday anamuhalefet seçmeni tarafından daha fazla benimsenirken, diğer muhalefet partisi seçmeninin yüzde 30'u adayına oy vermeyeceğini söyledi. Pollmark'ın yaptığı ankette katılımcılara ikinci tura kalırsa kime oy verecekleri de soruldu. İkinci turda, favori aday oy oranını 62.8'e çıkarırken, diğer aday ise 37.2'ye çıkacak. Ankette favori adaya oy verme nedeni olarak, başarı ve hizmetler gösterilirken, en büyük rakibine oy verme nedeninde çoğunluk, "Partimin adayı olduğu için" dedi. Diğer adayda ise oy sebebinde ağırlıkla etnik kimliğe vurgu yaptı. Anket, Ege Bölgesi haricinde tüm bölgelerde bir adayın lider olarak çıkacağını da öngörürken, muhalefetin ortak adayının kampanyası seçmenin sadece yüzde 25'i tarafından başarılı bulundu.
BUGÜN GENEL SEÇİM OLSA...

Ankette en dikkat çeken bir diğer değerlendirme de seçmene ulaşarak, kendisini anlatma konusunda oldu. Seçmenin yüzde 81'ine hiçbir aday ile ilgili broşür ya da kitapçık ulaşmazken, seçmenin yüzde 90'ı ile hiçbir parti üyesi ile adayları hakkında bilgi almak ya da yapacaklarını dinlemek amacıyla temas kurmadı. "Bugün milletvekili seçimi olsa kime oy verirsiniz?" sorusunun yanıtı ise AK Parti yüzde 53.8; CHP yüzde 24.1; MHP yüzde 12.2; BDP ise yüzde 7.4 olarak çıktı.
KONYA VE KAYSERİ'DE GURBETÇİYE SANDIK HİZMETİ
Aksaray Belediyesi'nce yaklaşık 300 gurbetçi, Cumhurbaşkanı seçiminde oy kullanmak üzere Konya ve Kayseri'ye gönderildi. Belediye Başkanı Haluk Şahin Yazgı, Somuncu Baba Külliyesi'nde düzenlenen uğurlama töreninde, yurtdışından gelen 300 kişinin, Kayseri'ye 5, Konya'ya ise bir otobüsle uğurlandığını söyledi. Gurbetçi Havva Akin Fransa'dan geldiğini belirterek, "Bir oy, bir oydur. Kayseri'ye oyumuzu kullanmaya gidiyoruz. Bu organizasyon için belediye başkanımıza teşekkür ediyoruz" dedi. Aksaray'dan Konya Havaalanı'na otobüsle gelen gurbetçiler, kurulan iki sandıkta oylarını kullandı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.