Salı 12.08.2014

Suçlu, anketçiler, boykotçular, tatilciler!

MHP, çatı aday Ekmeleddin İhsanoğlu'nun seçimi kaybetmesini masaya yatırdı, "anketçiler, boykotçular ve tatilcilerin" seçim sonucunu belirlediği kanaatine vardı. Seçim gecesi kurmaylarını toplayan ve sandıktan çıkan sonucu değerlendiren MHP'de, dün de Başkanlık Divanı sonucu ele aldı. MHP'nin ilk tespitleri şöyle:
İhsanoğlu yaklaşık 2 ay önce sahaya çıkmasına rağmen, yüzde 38'in üstünde oy aldı. Kısıtlı imkânlarla propaganda sürecini yürüttü. Erdoğan'ın başkanlık sistemi talep etmesini engelleyecek bir oya ulaştı.
Anketçiler kamuoyunu yönlendirdi. Erdoğan yüzde 57 ile seçimi ilk turda kazanmış gösterilerek, kararsız seçmenin tercihi etkilendi. Bu durum, sandığa gitme oranını etkiledi. Seçmende, "Nasıl olsa sonuç belli' havası oluşturuldu.
CHP'YE ELEŞTİRİ

İhsanoğlu'nun adaylığı ortaya çıkar çıkmaz, bazı muhalefet milletvekillerinin alternatif bir aday ismi belirlemek için harekete geçmesi, boykotçu bir cephe oluşturdu. Bu da İhsanoğlu'nun 'muhafazakar' kimliği nedeniyle boykot edilmesine ve sandığa gidilmemesine ya da bazı sol oyların Selahattin Demirtaş'a kaymasına neden oldu. Sol partiler, kendi önerdikleri adayı kabullenmekte zorlandı.
Seçmenin 4'te birine yakını, sandığa gitmek yerine tatile ya da şehir dışına gitmeyi çeşitli nedenlerle tercih edince, katılım oranı düştü.
AK Parti'nin adayı kazanmasına rağmen, oyu artmadı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.