Çarşamba 24.09.2014 00:00

Başkonsolos'un telefonları IŞİD'den nasıl sakladığı ortaya çıktı

IŞİD'in elinde rehin kalan 46 kişiden biri olan Başkonsolos Öztürk Yılmaz'ın 2 telefonu IŞİD'den nasıl sakladığı ortaya çıktı.

IŞİD'in elinde 101 gün rehin kalan 46 Türk vatandaşı ile MİT ve devlet yetkilileri sınırlı da olsa irtibat halindeydi. Başkonsolos Öztürk Yılmaz iki telefonu IŞİD'den gizlemeyi başarmıştı. 7 ayrı parça halinde rehinelerin üzerlerinde sakladığı telefonlar mekan değişikliklerinde kadınlara veriliyordu. Çünkü IŞİD kadınları aramıyordu.
Musul Başkonsolosluğu'ndan çıkarılan 49 rehinenin telefonları götürüldükleri evde toplandı. İki telefonun saklanması kararlaştırıldı. Telefonlardan biri Türk GSM hatlıydı ve "roaming" yani şebekeler arasında dolaşım özelliği üzerinden yer tespitinde yararlı oldu.
Telefonlardan biri kadınların üzerinde tutuldu. Kadınların aranmayacağı düşünülüyordu. Diğer telefon ise yerel hatlıydı ve Erbil'den otomatik sürekli kontör yükleniyordu. Bu telefon parçalara ayrılmış şekilde, yedi ayrı kişinin üzerinde gizlendi.
İki telefon da aynı markaydı ve bu telefonların hangi parçasının ve hatlarının kimde olduğunu sadece başkonsolos biliyordu. Olası işkence durumunda çözülmeyi zorlaştıracak bir plan yapılmıştı.

Mekan değişimlerindeki aramalarda en büyük sıkıntı ise iki cep telefonunun saklanmasıydı. Mekan değişimlerinde telefonlar kadınlara bırakılıyordu çünkü IŞİD militanları kadınları aramıyordu. Bu nedenle iletişim sınırlı da olsa kopmuyordu.

KAYNAK: Yeni Şafak

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.