Pazartesi 03.11.2014 00:00
Son Güncelleme: Pazartesi 03.11.2014 18:14

İstanbul Boğazı'nda tekne faciası

İstanbul Boğazı'nın Karadeniz çıkışı Rumelifeneri açıklarında bir teknenin battığı, çok sayının kişinin denize düşerek boğulduğu öğrenildi.

İstanbul Boğazı'nın Karadeniz çıkışında batan teknede kaptanla birlikte 43 kişinin bulunduğu, bunlardan 12'sinin çocuk, 7'sinin ise kadın olduğu öğrenildi.
İstanbul Boğazı'nda meydana gelen tekne faciasıyla ilgili yeni detaylar ortaya çıkmaya başladı. 24 kişiye mezar olan 'Torun' isimli teknenin İstanbul'dan aldığı Afganistan uyruklu mültecileri Romanya'ya götürdüğü öğrenildi. Teknede kaptanla birlikte 43 kişinin bulunduğu, bunlardan 12'sinin çocuk, 7'sinin ise kadın olduğu belirtildi.
İstanbul Boğazı'nda sabah saatlerindeki tekne kazasında şu ana kadar 7 kişi kurtarıldı, 24 cesede ulaşıldı. 9 kişi hala kayıp.
Kıyı Emniyeti Genel Müdürlüğünden yapılan açıklamada, sabaha karşı, Rumeli Feneri açıklarında içinde kaçakların bulunduğu bir teknenin battığı ihbarının yapılmasıyla hızlı tahlisiye botlarının bölgeye intikal ettiği, Sahil Güvenlik Komutanlığının koordinesinde arama-kurtarma çalışmalarına başlandığı belirtildi.

BİR CAN YELEĞİNDE 3 KİŞİ

Denizden cesetleri çıkaran balıkçılar konuştu: Bir can yeleğine 3 kişi bağlıydı.

BALIKÇILAR CESETLERİ BÖYLE ÇIKARDI

GÖRGÜ TANIĞI, TEKNE FACİASINI ANLATTI

İstanbul Boğazı'ndaki tekne faciasının görgü tanığı, yaşananları anlattı.
İstanbul Boğazı'nda sabah erken saatlerde meydana gelen tekne faciasında arama kurtarma çalışmaları sürüyor. Arama kurtarma çalışmalarına helikopterler de havadan katılıyor.
Olayın görgü tanığı Rumeli Feneri sakini İhsan Kıran, sabah yaşananları anlatı.
07.30 sıralarında olayı duyduklarını anlatan Kıran, 'Baktık tekneler orada toplanmış. Telefonla aradım arkadaşı. Dedi ki 'cesetler var topluyoruz' Bir tekne orada batık duruyordu. Sahil güvenlikle birlikte buraya getirdiler. 4 ölü var, 3 canlı. Afgan olduklarını söylediler' ifadelerini kullandı.

DENİZDEN CESET FIŞKIRIYORDU!

Kurtarmaya katılan Kaptan Kadir Sert, o anlar için şunları dedi: "Can yelekleri vardı. Ancak her yer cesetti. Bebekler, çocuklar... 15-20 cesedi biz çıkardık."

"SUDA BEBEK CESETLERİ YÜZÜYORDU"

Rumeli açıklarında bu sabah saat 07.30 - 08.00 sularında bir tekne battı. Bölgede balık avlayan kaptanlar durumdan haberdar oldu. Balıkçılar arama kurtarma çalışmalarına başladı. Rumeli Feneri balıkçılarından Kadir Sert, kurtarma çalışması sırasında yaşadıklarını şöyle anlattı:
"Balık tutuyorduk. O civardaydık. Haberi alınca gittik. Tüm balıkçılar yadım ediyoruz. Cesetler denizden fasülye gibi fırlıyor. Bur buçuk saattir denizdeyiz. Ceset topluyoruz. 15-20 ceset çıkardık. Batan teknenin adını alamadık. Ucu görünüyordu. Hepsinin can yeleği vardı. Bunu yapanları divan-ı harbe vermek lazım. Böyle insanlık mı olur. Bebek cesetleri yüzüyordu suda... Adeta denizden ceset fışkırıyordu. Yakalayamıyoruz bunları. Yakalananlar da bırakılıyor."

"KURTARAMAYACAĞIZ DİYE KORKTUK"

Bir mülteciyi denizden sağ kurtarmayı başaran Kaptan Salih Bayraktar da o anları şöyle aktardı:
"Erken saatlerde bir teknin battığını duyduk. Saat 08.00'e yaklaşıyordu. Önce balıkçı teknesi sandık. Deniz sert değildi. Balıkçı tekneleri için normal hava şartları vardı. Ağ atmış dönüyordum. Haberi alınca biz de kurtarmaya katıldık. Denizin üzerinde birinin çırpındığını gördük. Can yeleği vardı. Batıp çıkıyordu suya. Ancak yaşıyordu. Tekne yüksekti. Zor aldık. Korktuk alamayacağız diye. Ancak canlı olarak kurtardık. Yanında kız kardeşi vardı. O yaşamıyordu. Bir de 3-4 yaşlarında bir kız çocuğu aldık. Maalesef o da yaşamıyordu. Zor anlardı. Kurtardığımız 25 yaşlarındaki erkek ürkçe "Kardeşim, kardeşim" diye dövünüyordu. Ancak Türk değillerdi. Suriyeli olduğunu tahmin ettik. Sorduk. Ancak hiç bir şey söylemedi. Sadece kardeşim diyerek ağlıyordu... Şoktaydı. Rumeli Feneri'ne getirdik. Üzerini değiştirdik. Ambulansa verdik."
Teknenin kıç tarafının battığını belirten Bayraktar, "Adını alamadık. Sadece baş tarafında bir ucu görünüyordu. Fiber bir tekneydi. 8-10 metrelik bir tekneydi. Hava normaldi. Ancak sanırım en az 20-25 kişi vardı. Rüzgar 2-4'tü. Ancak böyle bir tekne için hava şartları normal değildir. Dalgalara dayanamamıştır. Denizdekilerin üzerinde can yelekleri vardı. Ancak yüzme bilmeyen biri o yeleklerle 10 dakika zor dayanır. Bulduğumuz kişi de batık çıkıyordu" dedi.

"30 KİŞİYİ ALABİLECEK BİR TEKNE DEĞİL"

Görgü tanığı Adem Kan ise, "1 kişiyi yarı baygın bulduk, hastaneye yetiştirilmeye çalışılıyor. İçlerinde 2 tane çocuk var sanırım. Küçük bir tekne. 30 kişiyi alabilecek bir tekne değil. Göçmen teknesi. Batık bir şekilde, sürükleniyor tekne. Tekne Rumeli tarafında olduğu için Bulgaristan'a gittiğini tahmin ediyoruz" dedi.

VİDEOYU İZLEMEK İÇİN TIKLAYIN

KAZAYLA İLGİLİ SORUŞTURMA BAŞLATILDI

İstanbul Boğazı'ndaki tekne kazasına ilişkin İstanbul Cumhuriyet Başsavcılığınca soruşturma başlatıldı.
Kaçakları taşıdığı ileri sürülen teknenin, Rumeli Feneri açıklarında alabora olması üzerine İstanbul Cumhuriyet Başsavcılığı harekete geçti.
Başsavcılık kazayla ilgili soruşturma başlattı. Soruşturma kapsamında, olay yeri inceleme ve otopsi işlemleri için İstanbul Cumhuriyet Savcıları Metin Kantar ve İsmail Göktürk görevlendirildi. Her iki savcının da olay yerine gittiği öğrenildi.