Pazar 30.11.2014 00:00
Son Güncelleme: Pazar 30.11.2014 14:36

Davutoğlu Balıkkesir'de konuştu

Başbakan Davutoğlu Balıkesir'de AK Parti İl Kongresi'nde konuştu.

Davutoğlu'nun konuşmasından satırbaşları;

-Değerli arkadaşlarım buraya Kuvayı Milliye'den bahsetmek için geldim.Kuvay-ı milliye bir diriliştir. Salt bir diriliş değildir. Sadece direniş ile yetinmedi ve Cumhuriyetimizn kuruluş kilometre taşlarından biri oldu.Bu göreve başlarken omuzlarımızdan ağrı bir yük vardı.Kuvayı milliye'nin de yükü vardı.

-6-7 ekim olaylarından sonra Doğu'da Sünni, Alevi ,Kürt kardeşlerimiz ile kuçaklaştık

-Bana söylenen hitapların hepsi güzeldir ama Ahmet hoca derseniz gönlümü fethedersiniz. Dünya'nın her yerinden kardeşlerimiz ile buluştuğumuzda yine bu Kuva'yı milliye ruhunu hissediyoruz.

-Yeni Türkiye; Kuvayı'ı Milliye ruhunun olduğu ve işlendiği ve Türkiye'deki bütün insanları birleştiren bir Türkiye'dir.

-Milleti tek bir ideal etrafında birleştirmek için çok çaba sarf ettik. Milli irade dedik demeye devam edeceğiz.

-Türkiye'nin Batısına gidip Doğusuna gidemeyenlerin, Batı'ya gitmeyip Doğu'ya gidenler Kuva-yi Milliye ruhu taşımadıklarını görüyoruz.

- Gezi provakasyonları olduğunda biz çalışmalarımızı durduracaklarını düşündüler. İnatların milli irade, milli irade...

-Gezi'de durduramadılar ondan sonra da 17 Aralık darbe girişimlerine başladılar.17- 25 Aralık kumpasını kuranlar AK Parti kadroları yavaşlar zannetti. Durmadık, durmayacağız..

-AK Parti Türkiye'nin birleştirici unsurudur. AK Parti Türkiye'nin her yerinde birleştiren ruhtur. Ak Parti bir vefa hareketidir.

-30 Mart genel seçimlerinde bu kumpaslara rağmen milletimiz AK Parti'yi taçlandırdı. Sonra 10 Ağustos'ta Cumhurbaşkanlığı seçimlerinde halk yine bizi kucakladı.

-Sünni- alevi, Türk - Kürt ayrımcılığı yapmadan Kuvayı- Milliye ruhu etrafında birleştirdik. Kuvayi Milliye söz konusu olduğunda, sünni ile alevi kardeştir, yan yana duracaktır.Kuvayı Milliye söz konus olduğunda Türk- Kürt kardeştir. Ayrımcılık yapan kalleştir.

-Bahçeli, Tunceli'ye gitti. Bir Tunceli'nin elini sıkmadan oradan ayrıldı.

-Biz demokrasi hamleleri ile milletimiz arasında birlği muhafaza etmeye çalıştık ve çalışacağız. Bizim anladığımız anlamda bu ülkeyi aşkla sevmek, milletin birliğini sevmekle olur. Vatanın her köşesinde olan parti ; AK Parti'dir.

-Kuvayı Milliye dönemine aykırı olan ezanların susturulduğu o tek parti dönemini şimdi Bahçeli savunuyor. O tek parti dönemlerinde "Allah Ekber" denmiyordu ey Bahçeli.Tek parti zihniyetini CHP'den çok MHP savunuyor. bu bir zillettir.

-CHP- MHP koasliyonu giderek artıyor. Bu koasliyon 2001'de de vardı. Şimdi CHP ve MHP arasında yine koasliyon ittifakı yapma çabası var.

-2002'deTürkiye'yi devraldığımızda namerde muhtaçtı. 12 yılda muhtaç bu ülkeyi, muhtaçlara yardım eder hale getirdik.AK Parti kadroları Dünya'ya adalet getirecektir.

-İstanbul ve Balıkkesir yaptığımız projeler ile 2 saatte indireceğiz. Balıkkesir'de 114 eserin açılışını yapacağız. Vereceğimiz mesaj da şu olcak; AK Parti hizmet etmeye devam edecek.

-Bu bayrağı dünyanın her yerınde dalgalancaktır. Kuvayı milliye ruhunda bu vardır.Bu millet aziz milletidir ki özgürlükleri ve onurları için savaşan kardeşlerine destek olmaktadır.

-Artık Türkiye borç isteyen bir Türkiye değildir. Kendi borç ve kendi savunmasını oluşturan bir Türkiye'dir. Bizden yardım isteyenlere hazır bir Türkiye vardır.

-Biz kardeş halkları ezeli ve ebedi kılmaya yönelik bir güç versin. Biz her mücadeleye, arkamızda 77 milyonun gücünü hissederek giriyoruz.

-Kuvayı milliye medyanında biz 62. hükümet olarak, Yeni Türkiye'yi inşa ediyoruz. 28 vilayetimizde 114 esere imza atıyoruz. Gelecek nesillere yemyeşil bir Türkiye bırakmak istiyoruz.Her ağaç bizim için kutsaldır. Ama sırf ağaç yer değiştirmesi nedeniyle Gezi provaskasyonu yapıldı ve vandallar sokağa indi.

-O Gezi zamanında konuşan Kılıçdaroğlu'na soruyorum. Şu ana kadar kaç tane fidan diktin? Kılıçdaroğlu fidan dikmek iç,in 4 yıl istiyor. ama bu millet sana 4 dakika bile bu hakkı vermez.. Yalova'da Atatürk'ün emaneti olan o çınarları kim kıydı? CHP sadece tahrip etmeyi bilir. Ama biz bu topraklarda yepyeni fidanlar yetiştiriyoruz.

-Şimdi Kılıçdaroğlu, HDP ile Diyarbakır'da koasliyona girme hazırlığı yapıyor.