Perşembe 04.12.2014 00:00

İzmir metrosunda isyan

İzmir'de dün akşam saatlerinde sistem arızası yaşanan Metro'da yarım saatlik rötar, vatandaşı çileden çıkardı. Metro ve İZBAN'ın kesiştiği aktarma istasyonları olan Hilal ve Halkapınar'da işlerinden evlerine dönmek için bekleyen yüzlerce vatandaş, duruma isyan etti.

2,5 milyon insanın yaşadığı İzmir'de ulaşımın yükünü çeken İzmir Metrosu, saat 18.00 sıralarında Konak İstasyonu'nda arızalandı. Alınan bilgiye göre arızanın, yolcu yoğunluğunun fazla olduğu saatlerde seferdeki bir trenin söz konusu istasyonda 3 kapısının trene binmek isteyen yolcularca zorlanmasından kaynaklandığı ve tren hareket edemediği için yolcular boşaltılarak seferden çekilmesinden kaynaklandığı öğrenildi. Arızanın giderilmesi için geçen yarım saatlik sürede özellikle İZBAN-METRO aktarma merkezleri olan Hilal ve Halkapınar istasyonlarında yüzlerce İzmirli peronlara yığıldı.

ANONS YAPILMAMASI ÖFKEYİ ARTIRDI

Trenler rötar yaptığı için her dakika artan istasyondaki insan sayısı, yoğun tepkilere de neden oldu. 4 dakika bekleme süresinin aşılmasıyla yolcularda farklı tepkiler oluşurken, birçok kişi peronlardaki güvenlik görevlilerinden ne olduğunu öğrenmeye çalıştı. Ancak görevlilerin, açıklama yapma yetkileri olmaması nedeniyle, ''sistem arızası var'' şeklinde ifadede bulunması ve arıza ile ilgili yolcuları bilgilendirecek genel bir anons yapılmaması, öfkeyi bir kat daha artırdı. Yolcular metroda arıza olabileceğini ancak, bu durumun bir anonsla yolculara duyurulması gerektiğini ifade ederken, bazı İzmirliler de Büyükşehir Belediyesi'ni suçladı, ''Sayın Aziz Kocaoğlu S 350'ye (Mercedes makam aracı) bineceğine gelsin bu metroya binsin'' diye tepki gösterdi.

''ARIZA YOLCULARIN KAPILARI ZORLAMASINDAN''


Yetkililerden alınan bilgiye göre; arızanın dün 18.00 sıralarında, Konak İstasyonu'na gelen bir metro treninin 3 kapısının, yoğunluk nedeniyle vagona binmek isteyen yolcularca zorlanması sonucu meydana geldiği ve söz konusu trenin, seferden çekilmek zorunda kalındığı, başka bir hatta alınarak ek tren seferlerinin konulduğu bildirilirken, ''Arızanın başlangıcından giderilmesine kadar geçen süre 25 ila 30 dakikadır. Bu sürede ara trenler döndürülerek yolcularımızın mağduriyeti giderilmeye çalışılmıştır. Ancak kapasitenin üzerinde yolcuyu trenler alamamıştır. Arızanın pik saatte yaşanması bizim açımızdan dezavantaj olmuştur'' dediler.

''LÜTFEN KAPILARI ZORLAMAYIN''


Yetkililer, yolculardan metroya binerken kapıları kesinlikle zorlamamaları gerektiğini, zira kapıların zorlanması sonucu, herhangi bir üzücü kaza yaşanmaması için sitemin raylardaki enerjiyi keserek, treni hareketsiz bıraktığını ifade ederek, ''Bu dorumda sadece o trendeki yolcularımız değil, hattaki tüm trenler etkilenmekte ve yolcuklarımız tıpkı dün akşam olduğu gibi mağdur olmaktadır. Bu konuda yolcularımız yapılan uyarıları lütfen dikkate alsınlar ve kapıları kesinlikle zorlamasınlar. Bilsinler ki; o trenin ardından 4 dakika sonra diğeri geliyor. Bunu düzenli bir ulaşım için kendilerinden istirham ediyoruz'' şeklinde konuştular.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.