Salı 20.01.2015 00:00

Öcalan'ın 15 Şubat sırrı

Öcalan'ın taslakta 15 Şubat'ı müzakerelerin bitiş tarihi olarak dillendirmesi; bu tarihin "yakalandığı tarih" değil, "Kürt sorununun çözüme kavuştuğu tarih" olarak anılmasını istemesiyle açıklanıyor.
Abdullah Öcalan'ın, çözüm sürecinde 15 Şubat'la ilgili ısrarının gerekçesi ortaya çıktı. Hükümete, "15 Şubat'ta müzakereler tamamlanmalı" diyen Öcalan'ın, yakalandığı tarih olan 15 Şubat 1999'a gönderme yaptığı belirtiliyor. Hükümet ve HDP, tüm ısrarlara karşın çözüm sürecine ilişkin takvim konusunda açıklama yapmıyor. Kandil, kendilerine de iletilen Abdullah Öcalan'ın hazırladığı 4 aşamalı Müzakere Taslağı'na ilişkin ipuçlarını paylaşıyor. KCK Yürütme Konseyi Üyesi Mustafa Karasu bir köşe yazısında takvimle ilgili bazı bilgiler paylaştı. Karasu; Öcalan'ın, Mutabakat Taslağı ile müzakerelerin 15 Şubat'ta bitirilmesi gerektiğini söylediğini ileri sürdü.
YAKALANMA TARİHİ
Bu açıklamanın ardından gözler 15 Şubat'a çevrildi. 15 Şubat'a ilişkin olarak kulislerde önemli bir ayrıntı dillendiriliyor. Öcalan, 15 Şubat 1999'da Kenya'da yakalanarak Türkiye'ye getirildi. Aradan 16 yıl geçti. Öcalan'ın taslakta 15 Şubat'ı müzakerelerin bitiş tarihi olarak dillendirmesi; bu tarihin "yakalandığı tarih" değil, "Kürt sorununun çözüme kavuştuğu tarih" olarak anılmasını istemesiyle açıklanıyor.
Habertürk

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.