Cumartesi 07.03.2015 00:00
Son Güncelleme: Cumartesi 07.03.2015 12:03

Körfez Köprüsü 2 yakayı birleştirdi

Körfez Köprüsü'nde mühendis ve işçilerin çalışacağı geçici yürüyüş yolu montajı başladı.

İstanbul-İzmir karayolu yolculuğunu 3.5 saate indirecek Gebze Orhangazi İzmir Otoyol Projesi'nin İzmit Körfezi Geçiş Köprüsü'nde, iki yaka arasında mühendis ve işçilerin çalışacağı geçici yürüyüş bantları da döşenmeye başlandı. Yarıdan fazlası tamamlanan yürüyüş bandı ile iki yaka arasındaki birleşme belirgin olarak ortaya çıktı.
KÖRFEZ KÖPRÜSÜ PROJESİ FOTOĞRAFLARI İÇİN TIKLAYIN
Kocaeli'nin Dilovası İlçesi'ndeki Dil Burnu ile Yalova'nın Altınova İlçesi'ndeki Hersek Burnu arasında yaptırılan köprü ayakları arasında, üzerinden araçların geçeceği tabliyeleri taşıyacak ana kabloların montajında kullanılacak kılavuz kabloların çekimine Ocak ayında başlandı. Çalışmalar, bölgeyi etkileyen şiddetli fırtına ve kar yağışı nedeniyle zaman zaman aksadı. Programda kısa gecikme olmasına rağmen, bu işi yapacak mühendis ve işçilerin yürüyeceği geçici yürüyüş bandının bir bölümü tamamlandı. İki yaka arasındaki birleşme ilk kez belirgin bir şekilde ortaya çıkmaya başladı.
Yıl sonunda tamamlandığında dünyanın 4'üncü büyük asma köprüsü olacak Körfez Köprüsü'nde, 254 metre yüksekliğindeki kulelerin montajı yıl sonunda tamamlanmıştı. Köprüde diğer bir aşama olan, üzerinden araçların geçeceği ana tabliyelerin yerleştirileceği ana kabloların çekiminde kullanılacak kılavuz kabloların çekimi de Şubat ayı içinde bitmişti. Kısa süre önce 'Kedi yolu' olarak adlandırılan geçici yürüyüş yolunun çalışması başlatıldı. Mühendis ve işçiler, bu yolun tamamlanması ardından tabliyeleri taşıyacak ana kabloları çekecek. Daha önce Mayıs ayı sonuna kadar tabliyelerin yerleştirilmesinin tamamlanması planlanmasına rağmen, özellikle Ocak ve Şubat aylarındaki ağır kış koşullarından kaynaklanan gecikme nedeniyle programın biraz uzuyabileceği belirtildi.
Körfez Köprüsü yıl sonunda tamamlandığında, 3 gidiş ve 3 geliş toplam 6 şeritle hizmet verecek. Ayrıca, 'Dünyanın 4'üncü büyük asma köprüsü' ünvanını alacak. Köprü ve otoyol projesi tamamlandığında İstanbul-İzmir yolculuğunu 3.5 saate, Gebze-Orhangazi yolunu da 20 dakikaya indirmiş olacak.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.