Cumartesi 28.03.2015 00:00

2010 KPSS dahilerinin telefon yoğunluğu

‘Paralel KPSS’ skandalında ortaya çıkan gerçekler, soruşturma dosyasına girdi.

2010'da iptal edilen KPSS Eğitim Bilimleri Sınavı'nda 120 sorudan 100 ve üzeri net yapan 3 bin 227 adaydan bin 970'inin kendi aralarında, 138'inin de, soruların servis edildiği belirlenen Turgut Özal Düşünce ve Hamle Derneği'nin Genel Sekreteri Mehmet Hanefi Sözen'le telefonla görüştüğü belirlendi.
Buna göre, elinde sınav soruları bulunduğu öğrenilince soruşturmanın başlamasına neden olan Baki S'nin, "Soruları, Ankara'daki Turgut Özal Düşünce ve Hamle Derneği'nde çalışan arkadaşım Berat K'dan aldım" demesi üzerine, dernek yönetici ve çalışanları incelemeye alındı.

Paralel telefonlaşmalar!

Teknik takip ve geçmişe yönelik telefon görüşme kayıtları, 'paralel bağlantı'yı gözler önüne serdi. Buna göre;
- Sınavda 120 sorudan 100 ve üzeri net yapan 3 bin 227 adaydan bin 970'inin kendi aralarında telefon irtibatlarının olduğu belirlendi.
- Yine 100 ve üzeri net yapan adaylardan 138'inin Turgut Özal Düşünce ve Hamle Derneği Genel Sekreteri Mehmet Hanefi Sözen ile doğrudan veya dolaylı telefon irtibatları tespit edildi. Sözen'le telefon trafiği bulunan 16 adayın tüm soruları doğru cevaplayan 350 kişi arasında olduğu ortaya çıktı.
- Ayrıca, 100 ve üzeri net yapan 2 bin 039 adayın, birbiriyle irtibatlı 167 eğitim kurumundan olduğu, bazı kurumlardan 10'un üzerinde 'iş arkadaşı'nın aynı puanı aldığı belirlendi.
Kaynak : Star Gazetesi

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.