Salı 31.03.2015

Suriye'ye yardımda hedef 2 katına çıktı

Suriye'ye yardım için BM tarafından bu yıl üçüncüsü düzenlenen Uluslararası İnsani Yardım Toplantısı Kuveyt'in ev sahipliğinde başladı. Bu yıl, Suriye'deki insani krize yönelik toplanması planlanan mali yardımda hedef iki katına çıkarken, BM Türkiye'de bulunan Suriyelilerin ihtiyaçlarının karşılanması için en az 624 milyon dolarlık bağış yapılması gerektiğini belirledi. Geçen yıl Suriye için 4 milyar dolar bağış yapılması gerektiği ifade edilen toplantının ardından sadece 2.4 milyar dolarlık bağış toplanabilmişti. Bu yıl bağış hedefi iki katına çıkarıldı. Suriye ve çevre ülkelerdeki iç savaştan etkilenen Suriyelilere 8,4 milyar dolar bağış yapılması hedefleniyor. Bu bağışın 5,5 milyar dolarının Suriye'deki iç savaştan etkilenen insanların ihtiyaçları için kullanılması ve 2,9 milyar dolarının ise Türkiye, Ürdün, Lübnan gibi Suriyeli mültecileri misafir eden ülkeler tarafından kullanılması öngörülüyor. 2015-2016 yıllarında Suriye'deki krizden etkilenen beş ülkenin krize yönelik bağış ihtiyacının belirlendiği BM planlamasına göre, Türkiye'nin bu yıl en az 624 milyon dolar bağışa ihtiyacı olduğu belirtiliyor. İlk olarak 2013'te düzenlenen toplantıda, 2013 yılında gerçekleştirilen bağış miktarı 1.5 milyar dolar ve 2014'te ise 2.4 milyar dolar olmuştu. Ancak vaat edilen bu bağışların çok küçük bir kısmı Türkiye ve çevre ülkelere ulaşmıştı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.