Pazartesi 06.04.2015 00:00

4 milyon yetişkin okuma yazma öğrendi

Millî Eğitim Bakanlığı zorunlu ilköğretim çağı dışında bulunan ve okuma-yazma bilmeyen vatandaşlar için halk eğitim merkezleri bünyesinde düzenlediği kurslarda yaklaşık 4 milyon yetişkine okuma yazma öğretti.

Miloli Eğitim Bakanlığı verilerine göre; 2003-2014 yılları arasında okuma yazma bilmeyen yetişkinler için halk eğitim merkezleri bünyesinde açılan kurslarda 2 milyon 797 bin 985'i kadın olmak üzere toplam 3 milyon 993 bin 589 kişi okuma yazma öğrendi.
Eğitim çağı dışında bulunan yetişkinlerin okuma yazma sorununu çözmek amacıyla Türkiye genelinde çeşitli kampanyalar düzenlendi. Bu kapsamda halk eğitim merkezlerinin görevlendirdiği eğiticiler vasıtasıyla okuma yazma bilmeyenlerin tespiti için alan taramaları yapıldı. Okuma yazma bilmeyen bir vatandaş için bile okuma yazma kursu açabilme imkânı sağlandı.
"Ana Kız Okuldayız" kampanyası kapsamında 174 bin kurs açıldı
Bilindiği gibi, ilköğretim çağı dışında bulunan ve okuma-yazma bilmeyen vatandaşların okuryazar yapılması hedeflenerek 6 Haziran 2008 tarihinde "Ana Kız Okuldayız" okuma yazma kampanyası başlatıldı. 8 Eylül 2012 tarihinde tamamlanan bu kampanya kapsamında 174 bin 472 adet kurs açılarak bu kurslara 2 milyon 590 bin 446 vatandaşın katılımı sağlandı. Kampanya neticesinde 1 milyon 832 bin 617 yetişkin okuryazarlık belgesi alırken, 307 bin 364 vatandaş ise ikinci kademe yetişkinler eğitimi başarı belgesi almaya hak kazandı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.