Salı 14.04.2015 00:00
Son Güncelleme: Salı 14.04.2015 14:42

Türkiye ne kadar dindar?

İsviçre merkezli Global araştırma ağı WIN/Gallup International'ın son çalışmasında dünyada ülkelere göre dindarlık oranını araştırdı.

Türkiye'de dindar olduğunu söyleyenler yüzde 79 çıktı. Yüzde 13'lük bir kesim ise 'dindar değilim' cevabını verdi. Türkiyeli ateistlerin oranının yüzde 2 olarak görüldüğü araştırmada kendisini din konusunda herhangi bir şekilde tanımlamayanların ya da soruya cevap vermeyenlerin oranı yüzde 6 oldu.

EN DİNDAR ÜLKE TAYLAND

Dünyanın en dindar ülkesi yüzde 94'le Tayland olurken, bunu Ermenistan, Bangladeş, Gürcistan ve Fas yüzde 93'le takip etti. Çin, yüzde 7 ile dindarlığın en az olduğu ülke olarak dikkat çekti. Çinlilerin yüzde 61'i ateist olduklarını söyledi.

EN AZ DİNDAR ÜLKELER

Japonya'da dindar olduğunu söyleyenler yüzde 13 olurken, İsveç yüzde 19, Çek Cumhuriyeti yüzde 23 ve Hollanda yüzde 26 ile en az dindar nüfus barındıran diğer ülkeler olarak sıralandı. Türkiye'nin yanı sıra Ortadoğu'da araştırmanın yapıldığı ülkeler İsrail ve Filistin oldu. Filistin'de 'dindarım' diyenler yüzde 75 çıktı. İsrail'de bu oran yüzde 30 oldu.

GENÇLER DİNE DAHA ÇOK ÖNEM VERİYOR

WIN/Gallup International'ın çalışması gençler arasında dine verilen önemin yüksekliğini ortaya koydu. 25-34 arasındaki yaş grubunda dindarlık yüzde 65'in üzerine çıktı. 55 yaş üstündekilerde bu oran yüzde 60'ın altına düştü.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.