Perşembe 21.05.2015 00:00
Son Güncelleme: Perşembe 21.05.2015 07:32

Oy oranları yüzde 14’e çıktı

Dışişleri Bakanı Mevlüt Çavuşoğlu, yurt dışında oy kullanımının cumhurbaşkanlığı seçimini geçtiğini ve seçime 19 gün kala yüzde 14’lere yaklaştığını açıkladı.

Çavuşoğlu, 'paralel çete'nin Türkiye'deki samimi Müslümanlardan topladığı paraları, yurt dışında Türkiye aleyhine çalışmalar için kullandığını vurguladı.
Star'a konuşan Çavuşoğlu, "Yurt dışında yaşayan vatandaşlarımız artık Türkiye'nin yönetiminde söz sahibi oluyor. Cumhurbaşkanlığı seçiminde oy kullanım oranı düşük kaldı. Randevu sistemi ve oy verme süresinin kısalığı bunda etkili oldu. Ama şimdi randevu kalktı, süre uzadı, sandık sayısı arttı. 19 Mayıs itibarıyla dış temsilciliklerimizde 345 bin 439 seçmen, gümrük kapılarında da 46 bin 440 seçmen oy kullandı. Toplam kullanılan oy 391 bin 879'a yükseldi. Bu rakam, yurtdışında bulunan toplam seçmen sayısı olan 2 milyon 866 bin 942'nin yüzde 13,7'si demek. Cumhurbaşkanlığı seçiminde 230 bin 938 oy kullanılmış, katılım yüzde 8.32'de kalmıştı. Bu rakamları seçime 19 gün kala geçtik. Biz biraz son dakikacıyız, oy kullanımının son günlere doğru artacağını bekliyoruz" şeklinde konuştu.
Paralel çetenin topladıkları himmetleri Türkiye aleyhine harcadığını söyleyen Çavuşoğlu, "Yurt dışında Türkiye aleyhine çalışıyorlar. Türkiye'deki gariban Müslümanlardan topladıkları paraları burada Türkiye aleyhine kampanyalarda harcıyorlar" dedi.
Star

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.