Pazartesi 01.06.2015
Son Güncelleme: Pazartesi 01.06.2015

Dershanelerde dönüşüm tamam

Milli Eğitim Bakanlığı'nın başlattığı 7 dönemlik dershane dönüşüm sürecinde son viraja yaklaşılırken rakamlar netleşti. Sisteme kayıtlı 3 bin 130 dershaneden 2 bin 249'u dönüşüm başvurusunda bulundu. Bu dershanelerden 2 bin 196'sının başvurusu kabul edilirken, reddedilenlerden eksik belgelerin tamamlanması istendi. Dönüşüm sürecinin başından itibaren 401 dershane kapısına kilit vurdu. Dershaneler en çok temel lise olmak için başvuruda bulundu. Buna göre 267'si temel lise, 20'si ortaokul, 3'ü Anadolu lisesi, 4'ü okul öncesi, 4'ü de ilkokula dönüştü. İstanbul'da 54, Ankara'da 45 temel lise açıldı. Temel liselere verilen toplam öğrenci kapasitesi ise 129 bin 752 oldu. Dershaneler için son tarih olan 1 Eylül'e kadar, 500-600 bin arasında temel lise öğrenci kontenjanı hedeflendiği öğrenildi.
5 İLİN TAMAMI BAŞVURDU
İl bazında bakıldığında, en çok başvuru 469 dershane ile İstanbul'dan geldi. Başvuruların 208'i Ankara, 120'si İzmir, 96'sı Bursa'dan. Bazı illerde ise bütün dershaneler dönüşüm başvurusunda bulundu. Bingöl'de 5, Çankırı'da 2, Iğdır'da 6, Kütahya'da 12, Tokat'ta 21 dershanenin tamamı dönüşüm için başvuru yaptı. Dönüşüm programına alınan bazı özel dershanelerin, kurum açma izni ve iş yeri açma izne ile çalışma ruhsatı değişikliği yapmadan özel temel lise olarak reklam yaptıkları ve kaydı aldıkları öğrenildi. Velileri uyaran bakanlık yetkilileri, "Mağdur olmamaları için, öğrencileri kayıt yaptırmadan önce bakanlıktan izin alıp almadığının araştırılmasını istiyoruz" dediler.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.