Çarşamba 17.06.2015
Son Güncelleme: Çarşamba 17.06.2015

Cennete geldik

Türkiye'ye son 2 günde sığınan Suriyeli sayısı 23 bin kişiyi buldu. Her şeylerini geride bırakarak canlarını kurtarmak için yollara düşen Suriyeliler, "Cehennemden kaçtık, cennete geldik" dedi

Çatışmalardan kaçarak Türkiye'ye sığınan Suriyeliler, canlarını kurtarmanın sevincini yaşarken, kendilerine kucak açan Türkiye'ye minnettar kaldı.
2 IŞİD ÜYESİ TESLİM OLDU

Dün 150 kişi daha Türkiye'ye giriş yaparken, Şanlıurfa Valisi İzzettin Küçük, 3 Haziran'dan bu yana 23 bin 250 Suriyeli'nin Türkiye'ye alındığı bilgisini verdi. Küçük, "2 IŞİD üyesi silahsız olarak teslim oldu" dedi. Türkiye'ye giriş yapan Suriyelilerin bir kısmı Mardin'in Derik ilçesinde bulunan çadır kente yarleştirilirken, bir kısmı da akrabalarının yanına yönlendirildi. Türkiye'ye geçerek canlarını kurtarmanın sevincini yaşayan Suriyeliler, IŞİD'in kendilerini ölümle tehdit ettiğini anlatarak, "Cehennemden kaçtık cennete geldik. Her şeyimizi orada bıraktık ama Allah'a şükür canımızı kurtardık. Bize kapılarını açan Türk halkına teşekkür ediyoruz" diye konuştu.
ERDOĞAN'A TEŞEKKÜR

Tel Abyad'dan gelen Ali Hasan isimli Suriyeli, PYD güçlerinin yaşadıkları bölgeye yaklaşması üzerine evlerini terk etmek zorunda kaldıklarını anlatarak, "Herkes büyük bir panikle Türkiye sınırına koştu. Başta Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan olmak üzere tüm Türk halkına teşekkür ediyorum. Ülkemiz için dua etmekten başka yapacak bir şeyimiz yok. İnşallah eski günlerimize geri döneriz ama şu anda çok zor durumda kaldık" dedi. Irak'tan gelen Esad Muhammed de, Irak-Suriye arasındaki sınırda denetim olmadığını ve IŞİD saldırılarından bıktıklarını söyleyerek, "Çocuklarımın can güvenliği kalmamıştı. Canımızı kurtarmak için yanımıza birkaç eşya alarak 5 araçla konvoy halinde yola çıktık. 3 günlük zorlu bir yolculuğun ardından önce Suriye'ye sonra da dost ülke Türkiye'ye ulaştık" diye konuştu. Halil Abdullah isimli sığınmacı ise şunları söyledi: "Suriye'de 4 yıldır ne hürriyet ne ekmek ne de huzur kaldı. Türkiye ise bizi bağrına bastı. Türk halkı olmasa ne yapardık bilemiyorum. Allah Türkiye'den razı olsun. DAEŞ ile YPG güçleri arasındaki çatışmalar ve uçakların bölgeyi bombalaması bizi çok korkuttu. Biz de ailemizi yanımıza alarak Türkiye'ye geldik. Oradaki insanlar 'her an uçak vurabilir' diye evlerinde yatmaya korkuyor. Zaten halk ekmek bile bulmakta zorlanıyor yani durumumuz çok kötü. Bizi ülkesine kabul ettiği için Cumhurbaşkanı Erdoğan'a çok teşekkür ediyoruz."