Cuma 17.07.2015 00:00
Son Güncelleme: Cuma 17.07.2015 14:23

Şükür Bayramı nasıl Şeker Bayramı'na dönüştü!

Tarihçi Murat Bardakçı, bugünkü köşesinde her Ramazan Bayramı'nda yaşanan "Ramazan Bayramı mı Şeker Bayramı mı" tartışmasına ilişkin yeni bilgiler paylaştı.

Bardakçı, Ramazan Bayramı'na eskiden Şükür Bayramı dendiğini ancak yıllar boyu yapılan okuma hatalarından sonra Şeker Bayramı olarak adlandırıldığını söyledi.
İşte Murat Bardakçı'nın Habertürk'teki yazısından bazı kısımlar;

"20-25 SENE ÖNCE ŞEKER BAYRAMI DİYE BİLİNİRDİ"
Bugün bayram; sizlerin de her gününüz bayram gibi, bayramınız da kutlu olsun. Şimdi genellikle "Ramazan Bayramı" denen bu bayram, bundan 20-25 sene öncesine kadar genellikle şehirlerde"Şeker Bayramı" diye bilinirdi.
ŞÜKÜR BAYRAMI ŞEKER BAYRAMI OLDU
İfadedelerde geçen "şükür" kelimesi zamanla bayramın da ismi oldu ve Ramazan Bayramı'na asırlarca "Şükür Bayramı" dendi. Derken, "şükür" kelimesi "şeker"e döndü ve "Şükür Bayramı" da "Şeker Bayramı" haline geliverdi!
OKUMA HATASI
Kelimenin değişmesinin sebebi, bir okuma hatasıydı... "Şükür" ve "şeker" kelimeleri eski harflerle aynı şekilde yani "şın-kef-rı" ile yazılırlar. Metinde geçen kelimenin"şükür" mü yoksa "şeker" mi olduğu sözün gelişinden anlaşılır ve kelime nasıl gerekiyorsa öyle okunur.
Halkın "Şükür Bayramı" dediği eskinin "ıyd-i fıtr"ının zamanla "Şeker Bayramı" hâlini almasının sebebi, işte bu okuma hatası idi. Asırlar boyunca doğru şekilde, yani "şükür" diye okunan kelime sonraları bu hatâ neticesinde"şeker" zannedilince bayramın ismi de değişiverdi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.