Salı 29.09.2015

Odaklanma 3 dakikaya düştü, kitap okuyun

Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı 2015-2016 eğitim öğretim yılının açılışını Ankara'daki Atatürk Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi'nde yaptı. Sembolik olarak ders zili çalarak eğitimi başlatan Bakan Avcı öğrencilerin cep telefonuyla fazla zaman geçirmelerinin zararlarına vurgu yaparak odaklanma sürelerinin 15 dakikadan 3 dakikaya düştüğüne dikkat çekti. Avcı şunları söyledi.
Bilişim teknolojilerini bilinçli kullanmamız lazım. Aşırı kullanım fiziksel olarak da sıkıntı veriyor. Zaman zaman göz problemlerine yol açabiliyor. Ama onun dışında ilgi dağılmasına yol açıyor. Son yapılan araştırmalara göre özellikle bilgisayarda çok fazla zaman geçiren gençlerin, çocukların bir konuya verimli bir biçimde odaklanma süresi gittikçe düşüyor. Bizim kuşağımız bir konuya dikkatini dağıtmadan 15 dakika süreyle odaklanabiliyordu. Şimdi 3 dakikaya kadar düşmüş vaziyette. Üniversite ve lise çağındaki öğrencilerimizin bir konuya odaklanma süresi 3 dakikayla sınırlı.
Kitap okumak odaklanmayı artırıyor. Biraz daha kitaba yönelik saatler ayırırsanız sizin için de daha ileriki yaşlardaki ilgileriniz açısından çok daha verimli olur.
SMS mesajları da aynı şekilde oralarda yazma yeteneğimiz büyük ölçüde köreliyor. Belli karakter sayısıyla yazmak zorunda hissettiğiniz için kelimeleri olur olmaz kısaltıyorlar. Bunu yapmayalım. Cep telefonu da olsa, tablet bilgisayar da olsa, bu tür alet edevat çok aşırı kullanımda bazı yeteneklerimizin körelmesine yol açabilir.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.