Perşembe 05.11.2015 00:00
Son Güncelleme: Perşembe 05.11.2015 09:13

AK Parti’ye oyların yüzde 3'ü CHP’den gitmiş

Kasım seçimlerinin hemen ertesinde, yapılan araştırmaya göre AK Parti’ye giden oyların yüzde 3'ü CHP’den gitmiş...

IPSOS araştırma şirketinin 1 Kasım seçimlerinin hemen ertesinde, 2-3 Kasım tarihlerinde 1614 seçmenle telefonda yaptığı anketten şu çarpıcı sonuçlar çıktı:
1- AK Parti'ye oylar nereden geldi?
Araştırmaya göre yüzde 49'u bulan AK Parti, 1 Kasım'da toplam oyunun yüzde 72'sini kendi seçmeninden alırken, oyunun yüzde 3'ü CHP seçmeninden, yüzde 9'u MHP seçmeninden, yüzde 2'si HDP seçmeninden geldi. Oy kullanmayanlardan aldığı oy ise yüzde 12 oldu.
2- Seçmen oy tercihinden memnun mu?
Yüzde 85'i memnun olduğunu söylüyor. Bu oran 7 Haziran'da yüzde 67'ydi.
ANKARA KATLİAMI NASIL ETKİ YAPTI?

3- Terör olayları tercihleri etkiledi mi?

Bu soruya seçmenin yüzde 13'ü "Oy vermeyi düşündüğüm partiyi değiştirdim" yanıtı verirken, yüzde 5'i yaşadığı kararsızlığın terörle sona erdiğini vurguladı. Yüzde 81'in oyu etkilenmedi.

4- Ankara katliamı kimin oyunu, nasıl etkiledi?

1 Kasım'da AK Parti'ye oy verenlerin yüzde 10'u, CHP'ye verenlerin yüzde 5'i, MHP'ye verenlerin yüzde 3'ü ve HDP'ye verenlerin yüzde 5'i katliam sonrası oy vereceği partiyi değiştirdiğini söyledi.
5- Seçmen oyuna ne zaman karar verdi?
AK parti seçmeninin yüzde 4'ü sandık başında, yüzde 5'i son bir hafta içinde, yüzde 9'u son bir hafta ile iki ay içinde tercihini netleştirdi. Böylece AK Parti diyenlerin yüzde 18'inin kararını son iki ay içinde verdiği ortaya çıktı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.