Cumartesi 21.11.2015

Balyoz bilirkişilerine yakalama kararı

Balyoz davasında sahteciliği gizleyen TÜBİTAK çalışanı 3 bilirkişi için yakalama kararı çıkarıldı

Balyoz davasında delil CD'lerindeki sahtecilikleri gizleyerek subayların tutuklanmasına yol açtıkları iddiasıyla yargılanan 3 TÜBİTAK bilirkişisi hakkında yakalama kararı çıkarıldı. İstanbul 18. Asliye Ceza Mahkemesi'nde "görevi kötüye kullanma" suçundan 1 ile 3 yıl arasında hapis cezası istemiyle yargılanan eski TÜBİTAK çalışanı Hayrettin Bahşi, Erdem Alpaslan ve Tahsin Türköz'ün yurtdışına çıktıkları belirlenmişti. Bahşi'nin, Estonya Tallin Teknonoji Üniversitesi'nde araştırmacı olarak çalıştığı, Alparslan'ın ABD'de bulunan Bare Cotton Corferation (Bare Cotton) ile sistem uygulaması ve yazılım geliştirme konusunda anlaştığı, Türköz'ün ise ABD'de olduğu belirlendi. Mahkemenin çağrısına rağmen sanıkların 5 duruşmadır duruşmaya gelmediğini ifade eden Hakim İlhan Karagöz, "Yargılamada güven esastır. Sanıklar gönderdikleri çalışma belgelerinde yurtdışından kesin gelmeyeceklerini net bir şekilde belirtiyor" dedi. Karagöz, savunmalarının alınması için sanıklar hakkında ayrı ayrı yakalama kararı çıkarılmasına hükmetti. Davaya mağdur ve müşteki olarak katılan eski Hava Kuvvetleri Komutanı İbrahim Fırtına, eski Deniz Kuvvetleri Komutanı Özden Örnek'in aralarında bulunduğu yüzden fazla subay, bilirkişilerin Fetullahçı Terör Örgütü soruşturması kapsamında yargılanmasını talep ediyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.