Giriş Tarihi: 4.02.2016 15:00

AB Türkiye'nin büyüme tahminini yükseltti

AB Komisyonu'nun Kış Ekonomik Tahminler raporunda Türkiye için büyüme tahmini yükseltildi, işsizlik tahmini düşürüldü.

Avrupa Birliği (AB), Türkiye için büyüme tahminini yükseltti, işsizlik tahminini düşürdü.
AB Komisyonu'nun Kış Ekonomik Tahminler raporu yayımlandı. Raporun Türkiye bölümünde, ülkenin düşük petrol fiyatları, uyumlu para politikası ve hükümetin ücretleri arttırması nedenleriyle ılımlı büyüyeceği belirtildi.
Yeni raporda, bir önceki rapora göre Türkiye'nin büyüme tahmini 2016 yılı için yüzde 3,2'den 3,4'e ve 2017 için yüzde 3,4'den 3,6'ya yükseltildi.
Ayrıca, Türkiye'deki işsizlik oranı tahmini, 2016 yılı için 11,2'den 10,7'ye, 2017 yılı içinde 11,5'ten 10,8'e düşürüldü.
Türkiye'nin kamu borç oranının düşmeye devam edeceği tahmininde bulunulan raporda, "Kamu maliyesi nispeten istikrarını sürdürüyor" ifadesi yar aldı.
İran'a uygulanan uluslararası yaptırımların kalkmasının Türkiye'nin ihracatına katkı sağlayacağı kaydedilen raporda, Rusya'nın yaptırımları, Irak ve Suriye'deki durum gibi çeşitli nedenlerin ihracatı geri tuttuğu ifade edildi.
Raporda, Türkiye'de tüketici enflasyonunun yüksek tek hanelerde seyretmesi ve petrol fiyatlarındaki düşüş nedeniyle cari açıkta daralmanın devamı öngörüldü.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.