Pazar 06.03.2016
Son Güncelleme: Pazar 06.03.2016

Üçüncü köprünün iki yakası birleşti

Yapımına 29 Mayıs 2013 yılında başlanan 3 milyar dolar maliyetli 3. köprü ve Kuzey Marmara Otoyolu projesinin en önemli bölümü olan Yavuz Sultan Selim Köprüsü bugün konan 9 metrelik son tabliye ile boğazın iki yakasını üçüncü kez birleşti. 59'uncu son tabliye az önce yerleştirildi montaj işlemleri yapılıyor. Gezi olaylarıyla birlikte 'ağaçlar kesiliyor' bahanesine sarılıp yapılan hemen her projeyi protesto eden eylemciler ve köprünün yapımının durdurulması için elinden ne geliyorsa yapan Mimarlar Odası gibi sivil toplum kuruluşları, köprünün açılış törenini nasıl karşılayacak ve köprüyü kullanıp kullanmayacakları şimdiden merak konusu oldu.

Bugün İstanbul için tarihi bir gün... İstanbul Boğazı'ndaki üçüncü köprü olan Yavuz Sultan Selim, şehrin iki yakasını bu sabah birleşti. Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan, köprünün üzerinden işçilerle birlikte yürüyerek Anadolu Yakası'ndan Avrupa Yakası'na geçecek. Cumhuriyet tarihinin en önemli projeleri arasında gösterilen Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nde çalışmalar aralıksız sürüyor. Yalova'da üretilen tabliyelerin sonuncusu, tersaneden dün akşam gemiye yüklendi ve 8 saat süren yolculuğun ardından üçüncü köprünün altına getirildi. Gazete, son baskıya girdiğinde, iki yakayı birbirine bağlayan 9 metrelik son tabliye vinçlerle kaldırılmış, montaj başlamıştı. Gün aydınlandığında iki yakanın kavuşacağını belirten işçilerde büyük bir heyecan vardı.

3. KÖPRÜNÜN SON HALİ
AĞUSTOSTA HAZIR OLACAK

Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan, işte o işçilerle birlikte bugün 14.00'te İstanbul'un üçüncü köprüsü üzerinde Anadolu Yakası'ndan Avrupa Yakası'na yürüyecek. Başbakan Ahmet Davutoğlu, Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım ve İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş da bu tarihi ana eşlik edecek. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, üçüncü köprünün ağustos ayında bağlantı yolları ve kavşaklarıyla beraber açılışa hazır hale geleceğini açıklamıştı. Bağlantı yolları, tünel ve kavşak çıkışları için çalışmalar devam ediyor. İstanbullular ise köprünün açılışını heyecanla bekliyor. Proje "Kuleler arası açıklığı en fazla" köprü özelliğine sahip. Karayolları Genel Müdürlüğü'nün verdiği bilgilere göre; köprünün her iki yakasındaki kulelerin içinde, işletme döneminde kullanılacak erişim ekipmanlarının kurulum işleri sürüyor.

MALİYET 4.5 MİLYAR TL

Köprü, 59 metrelik genişliğiyle dünyanın en geniş, 1408 metrelik ana açıklığıyla üzerinde raylı sistem olan dünyanın en uzun, 320 metreyi aşan yüksekliğiyle ise dünyanın en yüksek kulesine sahip asma köprüsü olacak. 4.5 milyar liralık yatırım maliyeti bulunan proje, Türk ve Koreli mühendislerin gayretiyle yükseldi.


X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.