Perşembe 14.04.2016 00:00
Son Güncelleme: Perşembe 14.04.2016 09:48

210 Dışişleri Bakanlığı’nın dijital diplomasi karnesi

T.C. Dışişleri Bakanlığı, ‘Dijital Diplomasi Reytingi’nde 210 bakanlık içinde 25’inci sırada yer aldı.

Dünyanın tüm ülkelerini kapsayan Dijital Diplomasi Reytingi' Araştırması'na göre İngiltere, BB ++ notu ile dijital diplomasiyi en iyi kullanan Dışişleri Bakanlığı oldu. İngiltere'yi Fransa ve ABD'nin takip ettiği değerlendirmede, T.C. Dışişleri Bakanlığı, 210 ülke arasında dijital diplomasiyi etkin kullanan 25'inci ülke konumunda.

210 ÜLKENİN DIŞİŞLERİ BAKANLIKLARINA AİT 195 WEB SİTESİ VAR

Dijital Araştırmalar Derneği'nin dijital diplomasi projesi olan Diplomacy.Live, dünyadaki 210 ülkenin Dışişleri Bakanlığı'nın 1098 dijital varlığını mercek altına alarak gerçekleştirdiği sıralamanın sonuçlarını açıkladı. 45 kategori ve 166 kriter ışığında ölçümlenen Dijital Diplomasi Reytingi 2016 Araştırması kapsamında 210 ülkenin dışişleri bakanlıklarına ait 195 web sitesi, 13 blog, 53 RSS, 43 mobil uygulama ve 33 sosyal ağda toplam 742 hesap/kanal incelendi. 210 bakanlığın 166'ı en az bir Twitter hesabına, 120'si ise en az bir Facebook hesabına sahip. Sadece 77 dışişleri bakanının ise Twitter hesabı bulunuyor.

İNGİLTERE, FRANSA VE ABD İLK 3 SIRAYI PAYLAŞTI

Diplomacy.Live, Dijital Hükümet ve Dijital Kent araştırmalarının ardından bu kez de kendi geliştirdiği Dijital Varlık Reytingi yöntemini dijital diplomasinin önemli sunucularından biri olan Dışişleri Bakanlıklarını sıralarken uyguladı. Dijital dönüşüm ihtiyacının tanılanması, haritalandırılması ve ölçümlenmesi için geliştirilen Dijital Varlık Reytingi dijital diplomasi alanında en kapsamlı araştırmaya imza atmış oldu.

İngiltere Dışişleri ve Milletler Topluluğu Bakanlığı, 66,70 puan ve BB++ reyting notu ile 210 Dışişleri Bakanlığı arasında dijital varlıklarını en iyi kullanan ülke olurken, İngiltere'yi 66,47 puan ve BB++ reyting alan Fransa, ardından 65,45 puan ve BB+ reytingiyle Amerika Birleşik Devletleri izledi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.