Pazar 04.12.2016 00:00
Son Güncelleme: Pazar 04.12.2016 13:54

Adil Gür'den son seçim ve son başkanlık anketi

Araştırmacı Adil Gür köşesinde bugün son seçim ve başkanlık anketini paylaştı. Başkanlık sisteminin sorulduğu ankette vatandaşların kamuoyu bilgilendirmesi ile sistemi yakından tanıdığı ve benimsediği görüldü. İşte son seçim ve başkanlık anketi

Araştırmacı Adil Gür bugün yayınlanan köşesinde gerçekleştirdiği son seçim ve başkanlık anketini paylaştı. Adil Gür araştırma şirketi 26-27 Kasım 2016 tarihlerinde 42 ilde, 3 bin 10 vatandaşla görüşerek bir seçim anketi yaptı.

KARARSIZLAR DAĞITILDIĞINDA YÜZDE 52 BANDI DA AŞILDI

Ankete göre vatandaşlar arasında yaş yükseldikçe Başkanlık sistemi referandumunda "evet" derim diyenlerin oranı genel ortalamanın üzerine çıkıyor. "Kararsızım" ve "Fikrim yok" diyenler arasında da kadınlar, düşük eğitimliler ve kırsal bölgelerde yaşayanlar çoğunlukta yer alıyor. Karadeniz, İç Anadolu ve Doğu Anadolu'da "evet" derim diyenlerin oranı Türkiye ortalamasının üzerinde yer alıyor.

HAZİRAN'A GÖRE KARARSIZLAR "EVET"E KAYDI

Milliyet'te yayınlana anketin geçmişle kıyaslandığında 'Hayır' oranlarında büyük değişimler olmazken kararsızların oranı yüzde 20'lerden 10'lara düşerek Başkanlık Sistemine evet diyenlerin üzerine eklendiği gözlendi.

KARARSIZLAR DAĞITILDIĞINDA

Kararsızlar da dağıtıldığında son seçim ve başkanlık anketinin sonuçları yüzde 52.4 Evet, yüzde 47.6 Hayır olarak şekillendi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.