Salı 13.11.2018 00:00
Son Güncelleme: Salı 13.11.2018 14:47

Şeref Oğuz yazdı: İşte Türkiye'nin gizli enerji kaynağı

Şeref Oğuz bugünkü yazısında enerji verimliliğine ilişkin çok önemli bilgiler paylaştı. Türkiye'nin israf konusundaki durumuna da dikkat çeken Oğuz Türkiye'nin gizli kaynağının 'Enerji verimliliği' olduğunu vurguladı. İşte Oğuz'un yazısından öne çıkanlar;

Hani enerji tasarrufu her gündeme geldiğinde, iki ampulden birini söndürüyorduk ya meğer toplam enerji faturasının %5'ine denk gelen aydınlanma masrafından kısıyormuşuz. Üstelik ışık konforumuzu daraltarak...
Oysa bir evin enerji faturasının %80'ini, ısıtma ve soğutma enerjisi oluşturuyor. Enerji obur binaların asıl büyük derdi, soğutma ve ısıtma giderleri ve bir alanı soğutmak için harcadığımız enerji, ısıtmadan 3 kat fazla!
Hal böyle olunca enerji verimliliğinin omurgasına ısı yalıtımı oturuyor. Yetmiyor aynı omurgada verimli teknolojileri kullanmama, binaları, tesisleri enerji verimini gözeterek tasarlamama gafletimiz söz konusu...
Dinimiz "israf haramdır" diyor ve israftan kaçınmayı emrediyor fakat %99'u Müslüman Türkiye, OECD ülkeleri içindeki en müsrifler arasında. Genel ezber, israfı "ekmek" üzerinden örneklendirir. Her üç ekmekten biri çöpe gidiyor diyoruz. Değer üretmeyen iş süreçleri yüzünden milli gelirin %8'inin israf edildiğini duyuyoruz.

YAZININ TAMAMI İÇİN TIKLAYIN

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.