Pazar 18.11.2018
Son Güncelleme: Pazar 18.11.2018

Gezi vandalları bu bahçeleri görsün

Başkan Recep Tayyip Erdoğan İstanbul’da 5 millet bahçesinin açılış töreninde konuştu: Biz yaparız, onlar konuşur; farkımız bu. Biz ‘Kanal İstanbul diyoruz’, onlar ‘Yaptırmazuk’ diyorlar. İsteseniz de istemeseniz de yapacağız

İstanbul'da farklı ilçelerde yapımı tamamlanan 5 millet bahçesi, Bşkan Recep Tayyip Erdoğan'ın katıldığı toplu açılış töreniyle hizmete açıldı. Emlak Konut tarafından yapılan Başakşehir Millet Bahçesi'nde gerçekleştirilen açılış töreniyle Çırpıcı Millet Bahçesi, Baruthane Millet Bahçesi, Kayaşehir Millet Bahçesi ve Hoşdere Millet Bahçesi vatandaşların hizmetine sunuldu. Başkan Erdoğan açılış töreninde şunları söyledi:
Sadece bu proje ile kişi başına düşen yeşil alanı yüzde 10 artırıyoruz. Söz verdik, yaptık, yapacağız. Onlar konuşur, biz yaparız. Millet bahçemizde seyir terasından, yürüyüş yoluna, piknik alanına her şey var. 31 Mart'a hazır mıyız? Sağ olun, var olun. Baruthane Millet Bahçesi 60 bin metrekare üzerine kuruldu. Osmanlı Baruthanesi ile de tarihi bir kimliğe sahiptir. Çırpıcı Millet Bahçesi, 465 bin metrekare üzerinde etap etap tamamlanıyor. Hedefimiz her şehrimize en az bir millet bahçesi kazandırmaktır. Onlar dedikodu yapsın. Biz yapacağız diyoruz, onlar istemezük diyorlar. Biz Kanal İstanbul diyoruz. Onlar "Yaptırmazuk" diyorlar. Yapacağız, yapacağız. İstemeseniz de yapacağız.

Atatürk Havalimanı sahasındaki millet bahçemizi açtığımızda yeşil oranı çok daha yükseklere çıkacaktır. Türkiye'nin en büyük fuar alanını, Atatürk Havalimanı'ndaki o kapalı alanlarla yapmış olacağız. Bunun dışında da devasa bir millet bahçesini orada yapacağız. Çevrecilik adına yakıp yıkanlar, Gezi olaylarını yapanlar, ülkenin hayrına her işin karşısına dikilenler gelip şu millet bahçelerine baksınlar ve gerçek çevrecilik nedir görsünler.

Cumhurbaşkanı Erdoğan, Millet Bahçeleri'nin açılış töreninde önemli açıklamalarda bulundu

'4.5 MİLYAR FİDAN DİKTİK'
Geçen yıl sadece bu şehirde 180 bin ağaç dikildi. Toprakla buluşturduğumuz 4.5 milyar fidan sayesinde ülkemizi yeni ormanlarla buluşturduk.
Terör örgütlerini ve darbelerle ülkemizi bölemeyenler, suni tartışmalar ile ülkemizi kamplaştırmak yoluna gitmişlerdir. Bakınız, açık ve net söylüyorum. Biz tek parti döneminden beri milleti aşağılayan, küçük gören azgın azınlığın oyunuyla sarsılacak değiliz. CHP'nin bu oyununa gelmedik, gelmeyiz. Biz İstiklal Marşı'yla, Safahat'ı yastık altı kitabı yaparak büyüdük. Bayat oyunlara karnımız tok.
Ülkemizi kendi arka bahçeleri haline getirmek isteyenlere Çanakkale'den İstiklal Harbimize ve 15 Temmuz'a kadar her fırsatta gereken cevabı milletçe verdik. Ülkemize diz çöktüremeyenler ülkemizi suni tartışmalar üzerinden kamplaştırmaya çalıştılar. Utanmadan, sıkılmadan bana İstiklal Marşı'nı okuyup okumadan bahsediyor. Hadi oradan ya. Önce haddini bileceksin.

ATATÜRK'E VE VATANDAŞA HAKARET ETTİRMEYİZ
(Atatürk'e saldırılar hakkında) Ne Gazi Mustafa Kemal Atatürk'e, ne de kıyafetinden dolayı vatandaşımıza hakaret edilmesine izin vermeyiz. Türkiye'de kimse eleştirilemez değildir. Kırmızı çizgimiz terör, kişisel hakların ihlali ve iftiradır. Birilerinin Türkiye'yi eski, kara günlerine döndürme çabaları beyhudedir. Bu oyuna gelmeyeceğiz.

EZANI SUSTURMAYI ASLA BAŞARAMAYACAKLAR
Başkan Recep Tayyip Erdoğan, İstanbul'da Mevlid-i Nebi Haftası açılışında konuşma yaptı. Erdoğan, son günlerde Diyanet İşleri Başkanlığı'nı hedef alan tartışmalara da son noktayı koydu: "Siyasete malzeme yapılmasını tasvip etmiyorum."
Başkan Erdoğan konuşmasında şunları söyledi:
Bu ülkenin gençleri sağcı solcu denilerek birbirine kırdırıldı. Bizim gençliğimiz ilericilik adına zifiri karanlığın hüküm sürdüğü bir atmosferde geçti.
Ülkenin camileri 18 yıl boyunca Ezan-ı Muhammedi'ye hasret bırakılmıştır. Şimdi bu yeniden gündeme getiriliyor, yeniden hortlatılıyor. Asla başaramayacaksınız.
Bu ülke din adına ne varsa her şeyin karanlığa gömüldüğü günler yaşamıştır. Evlatlarımızı üniversitelerde okutamamanın üzüntüsünü yaşadık.
Diyanet İşleri Başkanlığımızı siyasi tartışmaların malzemesi yapma girişimlerini tasvip etmediğimi belirtmek istiyorum.

1.5 MİLYON METREKARE
İstanbul'un yeni yeşil alanları olan Başakşehir, Kayaşehir, Hoşdere, Baruthane ve Çırpıcı millet bahçeleri toplamda 1.5 milyon metrekarelik bir alana kuruldu. Başakşehir millet bahçesinde kendi kendini temizleyen 15 bin 600 metrekarelik biyolojik gölet, 24 ayrı türde toplam 5 bin 570 ağaç var. Gölet yanında ahşap malzemeden inşa edilen Millet Kıraathanesi de yer alıyor.

İSTANBULLULAR YEŞİLE DOYACAK
TBMM Başkanı Binali Yıldırım, Millet Bahçeleri açılış töreninde yaptığı konuşmada İstanbul'u "şehirlerin şahı" olarak niteleyerek "Millet bahçesi ile beraber huzurun ve refahın da açılışını yapıyoruz. Bahçe bizim kültürümüzün bir parçasıdır, özellikle köylerimizde, ekim, biçim yaptığımız hayat alanlarıdır. Şehirlerin nüfusu arttıkça bahçelerin yerini binalar aldı, insanlarımız bahçelere hasret kaldı. Millet bahçesi ile İstanbulluların bahçe özlemi, bir ölçüde giderilecek. İstanbullu yeşile doyacak" dedi.

'ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİKTE ZİRVEYE ÇIKACAĞIZ'
Çevre ve Şehircilik Bakanı Murat Kurum açılış töreninde yaptığı konuşmada "18 şehirde, 33 millet bahçesini hayata geçiriyoruz. Artık şehirlerimize, Millet bahçeleriyle yeniden can suyu verilecek ve gelecek kuşaklar bu bahçelerin verdiği nefesle hayat bulacaktır. Biz de artık inşa edeceğimiz şehirlerde, medeniyetimizin şehir tecrübesi ve birikimini, günümüz dünyasının ihtiyaçlarıyla birleştirerek ortaya koyuyoruz. Çevre ve şehri sadece miras değil, aynı zamanda çocuklarımıza devretmemiz gereken birer emanet olarak görüyoruz. Çevre ve şehircilikte zirveye çıkacağız" dedi.