Perşembe 09.05.2019
Son Güncelleme: Perşembe 09.05.2019

Diyanet’in sofrası 98 ülkeye açıldı

Türkiye Diyanet Vakfı (TDV) ramazan boyunca yurt içinde 81 ilde, yurt dışında ise 98 ülkede iftar çadırları kuracak. Bangladeş’ten Yemen’e, Kenya’dan Çad’a dünyadaki Müslümanlar unutulmadı

Ramazan ayı ile birlikte yardım seferberliğine başlayan Türkiye Diyanet Vakfı (TDV) gönüllüleri, bu yıl da ihtiyaç sahibi aileleri sevindirdi. "Kardeşlerini Unutma, Beklenen Sensin" sloganıyla yola çıkan TDV ekipleri Türkiye'den 7 bin kilometre uzaklıkta bulunan Doğu Afrika ülkesi Kenya'da yardım çalışmalarına başladı. Ekvator çizgisinin ikiye böldüğü ülkede kuzey ve güney yarım küre arasında mekik dokuyan gönüllüler, iyiliksever Türkiye halkının bağışlarını Kenyalı 10 binlerce insana ulaştırdı.
EN YARDIMSEVER ÜLKEYİZ
Küresel İnsani Yardım Raporu'na göre, geçen yıl en çok insani yardım yapan ülke olan Türkiye, bu yıl da dünyanın dört bir köşesinde yardıma muhtaç insanlara umut ışığı olmaya devam ediyor. Kenya'nın başkenti Nairobi başta olmak üzere İsiolo ve Mombassa'da toplam 2 bin 800 adet gıda paketi dağıtan ekipler, bölgedeki yetimhaneleri de ziyaret etti.
TDV gönüllüleri Nairobi'de bulunan Utali Yetimhanesi'ni de ziyaret etti. Beraberinde getirdikleri oyuncaklarla kız ve erkek 40 çocuğun kaldığı yetimhaneye giden gönüllüler beraberinde getirdikleri yardımları yetimhane görevlilerine teslim etti. Ardından çocuklarla gün boyu oyun oynayan gönüllüler unutulmaz bir gün geçirdi. Yetimhanede kalan 5 yaşındaki Halid Uveys, "Ramazan ayında bizi unutmayan Türk halkına teşekkür ediyoruz" dedi.

'İYİLİĞİN SESİ OLACAĞIZ'
Kenya'da yapılan çalışmaların başında bulunan TDV Yurtdışı Uzmanı Selahattin Karabostan, SABAH'a konuştu. Karabostan şunları söyledi: TDV olarak farklı coğrafyalarda 98 ülkede ihtiyaç sahibi insanlara Türkiye halkının yardımlarının ulaştırıyoruz. Ramazan çalışmalarımız kapsamında iyiliğin sesi olacak, kardeşlik iklimini dünyanın dört bir tarafına taşıyacağız. Kenya'da ise bu Ramazan ayında 3 bölgede çalışmalar yaptık. Yardıma muhtaç insanların bir aylık ihtiyaçlarını karşılayacak içinde un, pirinç, yağ ve tuzdan oluşan gıda paketleri dağıttık. Bölgedeki yetimhaneleri ziyaret ettik. Çocuklarla bir gün de olsa güzel vakit geçirdik. Türkiye halkının selamını illettik"
22.3 MİLYON TL
Öte yandan TDV, bu sene dünyanın dört bir tarafında ihtiyaç sahibi ailelere 102 bin 100 gıda paketi dağıtımı yapacak, 196 bin 675 kişiye iftar verecek. Bangladeş, Çad, Filistin, Nijer, Somali, Sudan, Suriye ve Yemen olmak üzere 8 ülke 19 bölgede 11 bin çocuğa da bayramlık kıyafet yardımı yapacak. Yurt içine yönelik yardımlar çerçevesinde ise ihtiyaç sahipleri ve mülteci aileler için 40 bin adet alışveriş yardım kartı dağıtacak, 5 bin yetim kardeşimize kıyafet yardımı yapacak. Ülke genelinde il ve ilçe şubelerimiz tarafından kurulacak iftar sofralarından da 1 milyondan fazla insan yararlanacak. TDV, bu yıl Ramazan ayında yurt içinde ve yurt dışında toplam 22.3 milyon TL değerinde yardım yapmış olacak.
MALİ'DE YÜZLER GÜLDÜ
TDV, ramazan dolayısıyla Mali'de ihtiyaç sahibi 500 aileye gıda yardımında bulundu. TDV Yurt Dışı İnsani Yardım Uzmanı Abdullah Uçak, yardım kolilerinin yanı sıra 500 kişilik iftar yemeği verdiklerini de aktardı.