Giriş Tarihi: 22.2.2020

Osman Kavala ve Henri Barkey’in sır Diyarbakır turu

Osman Kavala ile eski CIA ajanı Henri Barkey’in darbe girişiminden 1 ay önce 2’si PKK şüphelisi 9 isim ve Selahattin Demirtaş’la görüştüğü ortaya çıktı

Gezi Parkı olaylarına ilişkin davada tahliyesine ve beraatine karar verildikten sonra 15 Temmuz darbe girişimine ilişkin yürütülen soruşturma kapsamında tutuklanan Osman Kavala hakkındaki soruşturma dosyasında çarpıcı bilgiler yer aldı. Dosyada Kavala ve eski CIA ajanı Henri Barkey'in darbe girişiminden 1 ay önce 2016'nın Haziran ayında gittikleri Diyarbakır'da gerçekleştirdikleri görüşmelere ilişkin tespitler bulunuyor. Diyarbakır TEM Şube Müdürlüğü ekiplerince İstanbul'a gönderilen tespit tutanağına göre Kavala ziyaretinde Şeyhmus D., Fırat A., Mehmet Ö., Heinrich Böll Stiftung Derneği Türkiye temsilcisi Ulrike D.'nin de aralarında bulunduğu 9 isimle irtibat kurdu. Bu kişilerden Fırat A. ve Şeyhmus D.'nin PKK propagandası ve PKK-KCK Terör Örgütü adına faaliyette bulunmak suçlarından şüpheli olduğu ortaya çıktı. Barkey'in ise Diyarbakır seyahatinde HDP eski eş genel başkanı Selahattin Demirtaş'ın da aralarında olduğu 5 kişi ile iletişim halinde olduğu tespit edildi. Barkey'in görüştüğü kişiler arasında PKK/ KCK'ya üye olmak suçundan hapis cezası alan Muharrem E. ile 'terör propagandası yapmak' suçundan 'şüpheli' sıfatıyla soruşturulan Ramazan T.'nin de yer aldığı belirlendi.

Osman Kavala, CIA Ajanı Barkey 93 saat konuşarak ne plandı? | Video

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.