Cuma 27.03.2020
Son Güncelleme: Cuma 27.03.2020

En kritik 2 hafta

Uzmanlar, corona virüsü ile mücadelede salgının etkileşim hızına vurgu yaptı: Yüz yüze görüşmelere 2 ay ara verin. Marketlerde poşetlenmiş ürünleri satın alın, yoğun saatlerde alışverişlerinizi yapmayın

Türkiye, Kovid-19 ile mücadelede tedbirleri en üst düzeye çıkarırken salgının bulaşma riskinde kritik 2 haftaya girildi. Vakaların 2-3 aya kadar azalması beklenirken Türkiye'nin önde gelen enfeksiyon uzmanlarından Doç. Dr. Ümit Savaşçı, salgından korunmak için hayati 4 önemli uyarıda bulundu: Sosyal ilişkilere 2 ay ara verilmeli. Gıdaları çiğ tüketmeyin iyice pişip yemeli, marketlerde poşetlenmiş ürünleri satın almalı ve yoğun saatlerde alışveriş yapmamalı. Doç. Dr. Savaşçı'nın SABAH'a yaptığı açıklamalar şöyle:
PİK NOKTASI NİSAN ORTASINDA...
Yeni tip korona virüs salgının ülkemizdeki genel seyri Avrupa ülkelerini göz önüne aldığımızda önümüzdeki 2 hafta zirve noktasına doğru tırmanacak. Salgının bulaşıcılığında en tepe noktasını Nisan ortasında görebiliriz. Vaka sayılarımız bu süreçte biraz katlanarak artabilir. Özellikle büyükşehirlerimizde daha fazla artış olabilir. Bu 2 hafta o yüzden çok önemli.
* Mümkün olduğunca evimizden çıkmayalım.
* 2 ya da 3 ay sonra ise vakaların miktarının azalacağını düşünüyoruz.
* Tedbirlerimizi uygularsak 2-3 ay içerisinde vakaların azaldığını görürüz.
* Önlemlerin uygulanmaması durumunda ise önümüzde İtalya örneğini görüyoruz.
* Devletimizin aldığı tedbirlerin sıkı olması umut verici. Vatandaşlarımızın bunları uygulaması bu süreci en az hasarla atlatılması bakımından önemli olacaktır.

CORONA VİRÜSÜ İLE İLGİLİ DOĞRU BİLİNEN YANLIŞLAR…

2-3 AY ERTELEYİN
Eve girer girmez dezenfektan işlemlerimizi uygulayalım. Ellerimizi yıkayalım, dışarıda giydiğimiz kıyafetlerimizi de çıkaralım. Duş alalım ve saçlarımızı da yıkayalım. Evimizde sosyal mesafeyi koruyalım. Eğer belirtilerimiz yoksa hastanelerdeki Kovid-19 polikliniklerini bu süreçte meşgul etmeyelim ve yoğun olarak kullanmayalım. Bütün sosyal görüşmelerimizi 2-3 ay kadar erteleyelim.
ESAS KORUMA SOSYAL MESAFE
Prof. Dr. Ateş Kara - Hacettepe Üniversitesi Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları: Aşının 9 aydan önce geleceğini söylemek iyimserlik olur. O bakımdan şimdilik biz aşının önümüzdeki dönemde olmayacağını, hala esas korunmanın kişilerin bir araya gelmesinin engellenmesi olduğunu altını çizerek söylememiz gerekir.
KRİTİK EŞİĞİ HIZLI AŞARIZ
Prof. Dr. Recep Öztürk - İstanbul Medipol Üniversitesi Tıp Fakültesi Enfeksiyon Hastalıkları ve Klinik Mikrobiyoloji Bölümü: Bilim Kurulu'nun öngörüleri doğrultusunda alınan kararlara uyulursa sorun daha çabuk bir şekilde atlatılır. Uyulmaz ise bütün durumlar risklidir. Önümüzdeki iki haftayı veya günleri belirleyecek olan bizler olacağız. Evde kalıp, dışarıya çıkmazsak kritik eşiği daha hızlı aşarız.
ÖNÜMÜZDEKİ GÜNLER BELİRLEYİCİ
Prof. Dr. Serhat Ünal - Hacettepe Üniversitesi Çocuk Sağlığı: Uyarılar dikkate alındığında önümüzdeki iki hafta çok stratejik hale geliyor. Kendi hastanemizden biliyorum. İlaç tedavisine olumlu yanıt veren hastalar mevcut. Çok şükür tedavilere cevaplar almaya başladık. İyi gidiyoruz, iyileşiyor hastalar. Günlerdir hem Sağlık Bakanlığı hem de Bilim Kurulu üyeleri net mesajlar veriyor. Önümüzdeki günlere dikkat etmek lazım.

Corona virüs önlemlerini hiçe saydılar! Sosyal mesafe umurlarında değil

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.