Çarşamba 20.01.2021 09:47
Son Güncelleme: Çarşamba 20.01.2021 09:54

Son dakika: 10 büyük tehlike kapıda! Korkutan rapor yayınlandı

Son dakika: Covid-19 salgınıyla daha dijital bir döneme giren dünyayı yakın gelecekte ne tür riskler bekliyor? Soruyu küresel ölçekte analiz eden 841 uzman, kısa ve orta vadede gündeme oturacak riskleri tespit etti. Dünyada gelecek 2 yılda en büyük risk, Covid-19 kaynaklı ölümler ve muhtemel ekonomik kriz. Sonraki dönemde ise küresel iklim değişikliğine bağlı aşırı hava olayları, çevre kirliliği, bulaşıcı hastalıklar, biyoçeşitliliğin yok olması ve dijital güç gibi başlıklar öne çıkıyor. Ve sonuç şu: Gezegenimizi koruyacak adımları atmak için dünyanın artık uzun vadeli riskleri fark etmesi gerekiyor.

Son dakika: 2020'de dünya, salgın gibi uzun vadeli riskleri görmezden gelmenin yıkıcı etkilerini yaşadı. Dünya Ekonomik Forumu'nun (WEF) bugün yayınlanan "Küresel Riskler Raporu-2021" çalışmasına göre ise pandemi artık acil risk. Kısa, orta ve uzun vadede riskleri ortaya koyan rapora Marsh&McLenan ve Zürih Sigorta Grubu da katkı sağladı. Rapor kapsamında 841 küresel uzman ve karar alıcı, 2021 ve sonrasına ilişkin risk algılarını sıraladı. Rapora göre; önümüzdeki 2 yıllık vadede salgın hastalık ve geçim krizi en büyük risk. Covid-19'un insani ve ekonomik maliyeti şiddetli. Yaşanan gelişmeler, sosyal uyumu ve küresel iş birliğini daha da zayıflatıyor. Covid-19 salgını eşitsizlikleri ve sosyal parçalanmayı arttırıyor. Önümüzdeki 3-5 yıl içinde ekonomiyi tehdit edebilir ve 5-10 yıl içinde jeopolitik istikrarı zayıflatabilir.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.