Cumartesi 30.01.2021

Çok ağır cezalar sizleri bulabilir

Başkan Erdoğan, fahiş fiyatla ürün satanları uyardı: Bu süreci böyle devam ettirecek olursanız, çok ağır cezalar sizleri bulabilir. Yaptığınız işi hakkıyla yapın, vatandaşımıza zulmetmeyin

Cumhurbaşkanı Erdoğan, cuma namazını İstanbul'da Hz. Ali Camisi'nde kıldı. Cuma namazı çıkışı gazetecilerin sorularını yanıtlayan Erdoğan, gıda fiyatlarındaki artışla ilgili olarak uyarılarda bulunarak, "Bu süreci böyle devam ettirecek olursanız, çok ağır cezalar sizleri bulabilir. Yaptığınız işi hakkıyla yapın, vatandaşımıza zulmetmeyin" dedi.
MUTASYONLU VİRÜS
Cumhurbaşkanı Erdoğan, İngiltere ve Güney Afrika'da görülen mutasyonlu koronavirüsle ilgili, "Vaka sayılarında azalma var. Her şeyden önce bu konuda Bilim Kurulu'nun ifadeleri, açıklamaları benim için önem arz ediyor. Ben daha çok değerlendirmeleri vefatla ilgili yapıyorum. Vefat sayılarındaki düşüş beni ciddi manada ümitlendiriyor. Bundan dolayı da ben ümitliyim. Mutasyonla ilgili bazı olumsuz gelişmeler var fakat ben onu da aşacağımıza inanıyorum" diye konuştu.

LOKANTALAR AÇILACAK MI?
Cumhurbaşkanı, restoran, kafe, lokanta gibi işletmelerin kısıtlamasının kaldırılmasına ilişkin soruya ise şu yanıtı verdi: "Okullarla ilgili, son dönemde, restoranlarla ilgili, bunun yanında bütün bu açık mekânlarla ilgili bazı ekonomik gelişmeleri de göz önüne alarak adımlar atmaya gayret ettik. Bu konuda, şu anda lokantalarımızı vs. biraz gözetleme gibi bir düşüncemiz var. Bunun için de son açıklamalarımda mali destekler noktasında bin ile 750-500 lira gibi desteği 3 ay süre ile verme kararı aldık. Bu adımı atmakla da çok ciddi bir yükü üzerimize almış durumdayız. Çünkü küçük esnafımızı yalnız bırakamayız. Bu süreç içinde maalesef özellikle esnafımızın gerek sebzede, meyvede vs. hatta bakliyatta, çok ciddi fiyat farklarının olduğunu görüyoruz. Bunun için de Ticaret Bakanlığımız yoğun çalışma içinde. Bir ay içinde, biz bu işi kontrollü bir şekilde yürüteceğiz. Vatandaşın bu noktada ezilmesine tahammül edemeyiz. Beyaz ette, kırmızı ette de bu süreci takipte tutuyoruz. Takipte tutmaya devam edeceğiz. Buradan bütün esnafımıza sesleniyorum. Siz bu süreci böyle devam ettirecek olursanız çok ağır cezalar sizleri bulabilir. Bunun için de yaptığınız işi hakkıyla yapın. Vatandaşımıza zulmetmeyin" dedi.
Erdoğan, Tesla ve SpaceX şirketi sahibi Elon Musk ile yaptığı görüşmenin detaylarını da açıkladı. Erdoğan, "Elon Musk'ın daha önce bir ziyareti olmuştu. Şimdi de uzay ile ilgili çalışmayı onlarla müşterek yaptık. TÜRKSAT 4'ü gönderdik. 5'e hazırlanıyoruz. Elon Musk'la ortak çalışma söz konusu. Müşterek neler yapabiliriz. Bu konuda bir arkadaşımız, Elon Musk ile sürekli irtibat halinde olacak. Elon Musk 2020 itibarıyla zenginlikte dünyanın 1 numarası oldu. 177 milyar dolar ile. 'Çok çalışıyorum' diyor. 'Çok çalışınca da çok kazanıyorum' diyor" ifadelerini kullandı.

LAGOS BALIĞI ALDI
Üsküdar'daki Hz. Ali Camisi'nde cuma namazı kıldıktan sonra İran Dışişleri Bakanı Cevad Zarif ile görüşmek için Vahdettin Köşkü'ne hareket eden Erdoğan, Çengelköy'de ilerlerken makam aracından el sallayarak vatandaşları selamladı. Erdoğan, daha sonra bir balıkçının önünde makam aracını durdurarak esnaf ile bir süre sohbet etti. Erdoğan, balıkçıdan lagos balığı da aldı. Cumhurbaşkanı Erdoğan ardından Vahdettin Köşkü'ne geçti.

ZARİF'İ KABUL ETTİ
Türkiye Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, İran Dışişleri Bakanı Muhammed Cevad Zarif'i kabul etti. Kabulde Dışişleri Bakanı Mevlüt Çavuşoğlu da yer aldı.