Giriş Tarihi: 10.2.2021 15:32 Son Güncelleme: 10.2.2021 17:22

Eşref Bitlis olayında dikkat çekici detay! O uçak kuzey kutbundan geçerek geldi

Bir hafta sonra ölüm yıldönümü olan eski Jandarma Genel Komutanı Orgeneral Eşref Bitlis’in şehit olduğu ve raporlarda “buzlanma” nedeniyle düştüğü belirtilen uçakla ilgili çarpıcı bir iddia ortaya atıldı. Gazeteci Ceyhun Bozkurt, uçağın 1991 yılında Kuzey Kutbu’ndan geçerek Türkiye’ye getirildiğini, o uçuşta tipiye yakalanmalarına rağmen buzlanma olmamasına dikkat çekti.

Bir hafta sonra ölüm yıldönümü olan eski Jandarma Genel Komutanı Orgeneral Eşref Bitlis'in şehit olduğu ve raporlarda "buzlanma" nedeniyle düştüğü belirtilen uçakla ilgili çarpıcı bir iddia ortaya atıldı. Gazeteci Ceyhun Bozkurt, uçağın 1991 yılında Kuzey Kutbu'ndan geçerek Türkiye'ye getirildiğini, o uçuşta tipiye yakalanmalarına rağmen buzlanma olmamasına dikkat çekti.

Gazeteci-Yazar Ceyhun Bozkurt'un "Gladyo-Operasyon Türkiye" kitabında, Türkiye'nin yakın tarihinde yaşadığı 5 olay üzerinden Gladyo örgütlenmesinin incelemesini yapıyor. Bozkurt, Eşref Bitlis ve uçak mürettebatının şehit olduğu olay 17 Şubat 1993 tarihinde gerçekleşti. O gün Orgeneral Bitlis'i Diyarbakır'a götürmek üzere Ankara'dan havalanan VIP uçağı, kalkıştan yaklaşık 7 dakika sonra Ankara Posta İşleme Merkezi'nin bahçesine düşmüştü. Olayda Orgeneral Eşref Bitlis'in yanı sıra, Albay Fahir Işık, 1. Pilot Binbaşı Yaşar Erian, 2. Pilot Yüzbaşı Tuğrul Sezginler ve Uçuş Makinisti Astsubay Emin Öner şehit oldu.

Ceyhun Bozkurt, kitabında olayla ilgili ciddi bilgiler aktardı:

"Raporlar, tacizler derken, Türkiye o hazin 'kazayı' yaşadı. Bitlis Paşa, 17 Şubat 1993 tarihinde Diyarbakır'a gidecek ve önemli görüşmeler, toplantılar yapacaktı. Paşa'yı Diyarbakır'a götürecek uçağı kullanacak pilotlar Kurmay Pilot Binbaşı Yaşar Erian ve ikinci pilot da Kurmay Yüzbaşı Tuğrul Sezginler'di. Erian 'Yeşil Kart' sahibiydi ve toplam uçuşu 3 bin 220 saatti. 'Yeşil Kart'ın anlamı, 'uçuşa tek başına karar verme yetkisi var' olarak ifade edilebilir.

Bir gün önce 10011 kuyruk numaralı Beechcraft 200 (B-200) uçak ile saat 14.15-15.00 arası 45 dakika deneme uçuşu yapmışlardı. Binbaşı Erian ile Yüzbaşı Sezginler, 1991 yılında bu uçakları Kansas'tan Türkiye'ye getiren ekipteydiler ve Kuzey Kutbu'ndaki buzullara yakın olan İzlanda'da tipiye yakalanmalarına rağmen uçağın motorları buzlanmadan 24 Aralık 1991 tarihinde Türkiye'ye gelip, uçağı Kara Kuvvetleri Komutanlığı'na teslim etmişlerdi.

Uçak, 17 Şubat 1993 tarihinde saat 12:19'da, kuleden aldığı izinle kalktı. Uçakta, pilotlar Erian ve Sezginlerin yanı sıra Jandarma Genel Komutanı Orgeneral Eşref Bitlis, emir subayı Albay Fahir Işık ve uçuş makinisti Teknisyen Kıdemli Başçavuş Emin Öner bulunuyordu. Uçak kalktıktan tam yedi dakika sonra, yani bağlantının kesildiği saat olan 12:26:11'de Ankara Yenimahalle Posta İşletmesi'nin bahçesine düştü. Uçakta bulunan beş kişi de şehit oldu."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.