Giriş Tarihi: 9.10.2021

En çok erkekler şikâyet etti

Vatandaş, Kamu Denetçiliğine ilgisi her geçen gün artıyor. Sorunları çözen Kamu Denetçiliğine 2020 yılında bir önceki yıla göre yaklaşık 4,5 kat arttı.

Bir önce yılda sorunun çözümü için Kamu Denetçiliğine başvuranların sayısı 20 bin 968 iken bu rakam 2020 yılında rekor bir şekilde artarak 90 bine ulaştı. Kuruma en çok başvuru yapan yaş grubunu yüzde35,73'lük oranla 25-34 yaş arası oluşturdu.

Yüzde 30.44'ünü 35-44 yaş aralığı, yüzde14,44'ü 45-54, yüzde10.49'u 18-24 yaş grubu izledi. Ombusman'a en çok başvuranların erkekler olması dikkat çekti. 94 bin dosyanın 72.586'sını erkekler oluşturdu. İkinci sırada yer alan kadınların şikayeti ise 16.718'te kaldı

Şikayetlerin yüze 95,48'i e-başvuru üzerinden yapıldı, En çok şikayet edilen kuruluşlar sıralaması bakıldığında, daha önceki yıllarda yüksek oranlarla ilk sıralarda yer alan Adalet akanlığı, Mahalli İdareler, Üniversiteler ve fakülteler, Sağlık Bakanlığı, Milli Eğitim Bakanlığı yüzde 2'lerde kaldı. En çok şikayet yüzde 19,1 ile İstanbul'dan yapıldı. İstanbul'u yüzde 8,54 ile Ankara, yüzde 5,54 ile İzmir takip etti. Bölgelere bakıldığında yüzde 31,34 ile Marmara Bölgesi ilk sırada yer alırken, onu yüzde 17,24 ile İç Anadolu Bölgesi, yüzde 14.6 ile ile Akdeniz Bölgesi takip etti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.