Giriş Tarihi: 25.7.2022

Ayasofya tek başına rekor kırdı iki yılda 6.5 milyon ziyaretçi ağırladı

Müze olarak 86 yıl kullanıldıktan sonra, 24 Temmuz 2020’de yeniden ibadete açılan cami, ziyaretçi rekoru kırdı. Ayasofya 2 yılda 6.5 milyon kişi tarafından ziyaret edildi

İstanbul'un fethine kadar 916 yıl kilise, 1453'ten itibaren de cami olarak kullanılan Ayasofya, Cumhuriyet sonrasında ise müzeye çevrildi. Yapının yeniden ibadethane olarak kullanılmasına ilişkin dava ve Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın, Ayasofya'nın yeniden ibadete açılmasına ilişkin kararnameyi aynı gün imzalamasıyla yeniden cami vasfını kazanan Ayasofya, 24 Temmuz 2020'de 86 yıl sonra kılınan ilk cuma namazıyla ibadete açılmıştı. Yerli ve yabancı, yurt içi ve yurt dışından ziyaretçi akınına uğrayan Ayasofya, ibadete açıldığı 24 Temmuz 2020'den bu güne kadar 6.5 milyon kişiyi ağırladı.

İstanbul Müftü Vekili Aktürkoğlu, Kurban Bayramı'nda da Ayasofya'ya ilginin fazla olduğunu vurgulayarak, bayramda günlük 120 bin kişinin ziyaret ettiğini söyledi. Ayasofya'nın idare kurulu tarafından yönetildiğini, üniversitelerden hocaların katılımıyla bir bilim kurulu oluşturulduğunu dile getiren Aktürkoğlu, şu anda cami dersleri seviyesinde hocaların kürsüden tefsir ve hadis dersleri verdiğini ifade ederek, yaz döneminde 1,5 aylık bir araya girildiğini, eylülden itibaren hem çevrim içi hem de yüz yüze tefsir ve hadisin yanında Peygamberin hayatından örneklerin anlatılacağı derslerin yapılacağını aktardı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.